Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

واکنش پوگبا به مرگ فلوید؛ نژادپرستی نشانۀ نادانی‌ست+عکس

© AP Photo / Antonio CalanniPaul Pogba
Paul Pogba - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پُل پوگبا ستاره فرانسوی منچستریونایتد، به مرگ جورج فلوید واکنش تندی داشت و اعمال خشونت علیه سیاه‌پوستان را غیر قابل تحمل خواند.

به گزارش اسپوتنیک، جورج فلوید، یک شهروند سیاه پوست 46 ساله آمریکایی، روز دوشنبه زیر پا‌های پولیس سفیدپوست آمریکایی و در حالی که فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» جان داد تا بار دیگر تبعیض‌ها و خشونت‌های نژادپرستانه در این کشور باعث اعتراضات گسترده شود.

پل پوگبا ستاره سیاه‌پوست و فرانسوی منچستریونایتد، پس از راشفورد  دومین بازیکن شیاطین سرخ است که به این موضوع واکنش نشان می‌دهد.

او با انتشار متنی در شبکه‌های اجتماعی خواستار توقف ظلم و جنایت علیه مردمان هم نژاد خودش شد.

او نوشت:" در چند روز گذشته بخاطر بیان احساساتم در مورد اتفاقاتی که در مینیاپولیس رخ داده بسیار فکر کردم. احساس خشم، ترحم، نفرت، عصبانیت، درد و غم دارم. غم و اندوه برای جورج و برای همه سیاه پوستانی که هر روز از نژادپرستی رنج می برند. چه در فوتبال، چه در محل کار، چه در مکتب و در هر کجا. این روند باید متوقف شود، یک بار و برای همیشه، نه فردا یا روز دیگر، این شرایط همین امروز باید پایان یابد. اعمال خشونت آمیز نژادپرستی دیگر قابل تحمل نیست. تحمل نمی کنم و تحمل نخواهیم کرد. نژادپرستی نشانۀ نادانی است و عشق از شعور. سکوت را تمام کنید. نژادپرستی باید تمام شود".
View this post on Instagram

A post shared by Paul Labile Pogba (@paulpogba) on

این در حالی‌ست که قبل از این بازیکنان دورتموند و شالکه نیز به این موضوع واکنش نشان دادند و با این مرد سیاه‌پوست ابراز همدردی کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала