سازمان جهانی صحت از شیوع جدید بیماری مرگبار خبر داد

© Sputnik / Ramil Sitdikovسازمان جهانی صحت از شیوع جدید بیماری مرگبار خبر داد
سازمان جهانی صحت از شیوع جدید بیماری مرگبار خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جمهوری دیموکراتیک کنگو دومین شیوع بیماری ناشی از ویروس ابولا را تایید کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Telegraph، در شهر مبانداکا، مرکز ولایت اکواتور واقع در شمال غرب کنگو، دومین شیوع بیماری ویروسی ابولا تایید شده است.

براساس اطلاعات سازمان جهانی صحت شش مورد ابتلا به این بیماری و همچنان جان باختن ۴ بیمار در نزدیکی شهر مبانداکا، ثبت شده است.

برای نخستین بار امروز (۱ جون) بوبو بولوکو بولومبو (Bobo Boloko Bolumbu)، والی اکواتور از طریق رادیوی محلی از شیوع این بیماری خبر داد. وی گفت که نمونه‌هایی که از بیماران گرفته شده است، جهت تاییدی به سازمان ملی طبی تحقیقی این کشور در کینشاسا فرستاده شده است.

ویروس مرگبار ابولا، جهان را تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ویروس مرگبار ابولا، جهان را تهدید می‌کند

وی گفت: "لابراتوار به ما اطلاع داد که دلیل تمام موارد فوتی که از تاریخ ۱۸ می تحلیل شده، ویروس ابولا می‌باشد".

والی اکواتور مردم را به حفظ آرامش و ادامه رعایت اقدامات صحی فرا خواند.

وی گفت: "دستان تان را با صابون بشوئید. با همدیگر دست ندهید. افراد بیمار و یا مرده را که تب شدید و یا خونریزی داشته اند، لمس نکنید".

ایتینی لونگوندو (Eteni Longondo)، وزیر صحت کنگو در یک کنفرانس مطبوعاتی موارد فوتی را تایید کرده گفت: "چهار نفر درگذشته اند".

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی صحت نیز با اشاره به اینکه از شش بیمار ثبت‌شده چهار بیمار جان باخته اند، تایید کرده است که در نزدیکی شهر شیوع جدید ابولا کشف شده است.

وی همچنان خاطر نشان ساخته است که این کشور در مرحله نهایی مبارزه با ابولا در بخش شرقی آن قرار دارد. آدهانوم در صفحه توییتر خود نوشته است: " این شیوع نشان‌دهنده آنست که کووید ۱۹ یگانه تهدید برای صحت مردم نیست. سازمان جهانی صحت به نظارت و اقدام به اوضاع اضطراری در بخش صحت، ادامه می‌دهد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала