جرقه قوی در آفتاب شعله ورشد که ممکن موجودیت بشریت را تهدید کند

© Photo / NASA's Goddard Space Flight Center/SDO/S. Wiessingerجرقه قوی در آفتاب شعله ور د
جرقه قوی در آفتاب شعله ور د - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جرقه قوی که به تاریخ 29 می در آفتاب صورت گرفت، ممکن وضع زندگی در زمین را برای 11 سال تغییر می دهد .

به گزارش اسپوتنیک، در جریان چندین سال، آفتاب کاملاً بی سر و صدا و فعالیت وی نسبتاً ضعیف و نادر بود، اما بعد از 29 می سال جاری, چنین به نظر می رسد که وضع آفتاب تغییر کرده است.

در تاریخ 29 ماه می، جرقه با شعله عظیم در آفتاب مشاهده شد، که از اکتوبر سال 2017 بی نظیر می باشد. این رویداد گویندگی از آن می کند که آفتاب وارد حلقه جدید خود شده که در جریان چند سال سطح فعالیت آنرا افزایش می دهد.

کشف سیاه چاله جدید 40 میلیارد بار سنگین‌تر از آفتاب - اسپوتنیک افغانستان
کشف سیاه چاله جدید 40 میلیارد بار سنگین‌تر از آفتاب

به نظر می رسد که ما در روی زمین هستیم، چیزی در آفتاب اتفاق نمی افتد. با این حال ، اخترشناسان دریافتند که این چرخه فعالیتهای 11 ساله را با حداقل و حداکثر به خوبی تعریف شده طی می کند.

قابل ذکر است که هر 11 سال، قطب های مقناطیسی شمال و جنوب مکان های را تغییر می دهند. مشخص نیست چه چیزی این امر را تحریک می کند، اما چنین رویداد هنگامی اتفاق می افتد که میدان مقناطیسی یک ستاره در ضعیف ترین حالت خود قرار بگیرد.

شیوع اخیر یک حلقه تاج بود که فلاش Class M ، قدرتمند است. هنگامی که شعله های آفتاب سمت زمین هدایت می شوند، می توانند باعث انتشار رادیو در مناطق قطبی و طوفان های تابش در فضای نزدیک به زمین شوند که این امر خطراتی را برای فضانوردان ایجاد می کند. آنها همچنین می توانند در عرض های جغرافیایی بزرگراه های ایجاد کنند.

اکنون دانشمندان در انتظار "اقدام" بیشتر از آفتاب هستند. یک فلاش ممکن است به معنای هیچ چیز نباشد ، ستاره ما می تواند دوباره آرام شود و مدتی در استراحت باشد. اما اگر جرقه های قوی جدید ظاهر شود ، در آن صورت می تواند زندگی بشر را تهدید نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала