ترامپ از ترس معترضان به پناهگاه زیرزمینی منتقل شد

© REUTERS / Tom Brenner ترامپ از ترس معترضان به پناهگاه زیرزمینی منتقل شد
ترامپ از ترس معترضان به پناهگاه زیرزمینی منتقل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوری آمریکا از ترس تظاهرکنندگانی که اطراف کاخ سفید تجمع کرده بودند، به یک پناهگاه زیرزمینی منتقل شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  New York Times  «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پی تجمع گروهی از معترضان به نژادپرستی در اطراف کاخ سفید، برای مدت کوتاهی به یک پناهگاه زیرزمینی منتقل شد.

یک مقام کاخ سفید و یک نیروی امنیتی بامداد دوشنبه در صحبت با رسانه های خبری گفته اند که جمعه‌شب وقتی معترضان در مقابل کاخ سفید تجمع کردند، دونالد ترامپ، برای مدت کوتاهی به پناهگاه زیرزمینی این کاخ منتقل شده است.

این منابع گفتند که ترامپ برای مدتی کمتر از یک ساعت در پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید بوده و سپس خارج شده است؛ اما مشخص نیست که ملانیا ترامپ همسر و بارون پسر او نیز همراه وی بوده‌اند یا خیر.

ترامپ پس از تجمع  معترضان در مقابل کاخ سفید چندین بار از سرویس مخفی به خاطر اقدامات شان تشکر کرده است. وی  در پیامی توییتری نوشت: شب گذشته سرویس مخفی در کاخ سفید عالی کار کرد. آن‌ها نه تنها بسیار حرفه‌ای، بلکه عالی بودند. من داخل و در حال نظارت بر همه تحرکات بودم و امنیتم بالاتر از این نمی‌توانست باشد.

رییس جمهور آمریکا همچنین معترضان را در تهدید کرد در صورتی که قصد عبور از دیوار کاخ سفید را داشتند، "با وحشی‌ترین سگ‌ها و بدترین سلاح‌ها" روبرو می‌شدند.

کاخ سفید جمعه‌شب با گرد هم آمدن هزاران تن در برابر محوطه آن برای ابراز همدردی با کشته شدت فلوید سیاهپوست، به حالت قرنطینه کامل درآمد و تمامی دروازه‌های ورودی و خروجی آن بسته شد. با اینکه این تجمع عمدتا مسالمت آمیز بود، اما پس از نیمه شب تنش‌ها و درگیری‌هایی رخ داد که شامل شلیک گاز اشک آور ماموران محافظ برای پراکنده کردن معترضان بود.

اما پس از گذشت چند ساعت و با حرکت تظاهرکنندگان به سوی کاپیتول هیل مقر کنگره ایالات متحده، اوضاع کاخ کم کم به حالت عادی درآمد و دروازه‌های آن بازگشایی شد.

در پی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک پلیس سفیدپوست، اعتراض‌های گسترده‌ای سراسر آمریکا را فراگرفته است.

فلوید هفته گذشته در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام «درک شووین» کشته شد.

شهروندان خشمگین آمریکایی با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور و هشدارهای مقام‌های ایالتی در اعتراض به نژادپرستی و قتل فلوید سیاهپوست، در چند روز اخیر تظاهرات کردند که در برخی شهرها به صحنه‌های اعتراضی و درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала