با تایید وزارت صحت روسیه؛ اولین دارو برای درمان کرونا ثبت شد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر با تایید وزارت صحت روسیه؛ اولین دارو برای درمان کرونا ثبت شد
با تایید وزارت صحت روسیه؛ اولین دارو برای درمان کرونا ثبت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت داروسازی «حیمرار» از ثبت اولین داروی ضد کرونا در وزارت صحت روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، صندوق مستقل فدراسیون روسیه و گروه شرکت های «حیمرار» از تصویب داروی «آویفاویر» توسط وزارت صحت روسیه خبر دادند. گفته می‌شود که اولین دارویی است که در معالجه بیماران مبتلا به ویورس همه‌گیر کرونا در طی آزمایشات بالینی بسیار مؤثر بوده است.
آویفاویر اولین داروی روسی است که موثریت خوبی دربرابر ویروس کرونا نشان داده است. درگذشته این دارو در کشور جاپان برای درمان بیماری‌های دیگری استفاده میشد اما اکنونه با توجه به موثریت این دارو برای درمان کرونا استفاده می‌شود.
در مرحله نهایی آزمایش کلینیکی این دارو که تا 21 ماه مه با شرکت 330 بیمار جریان داشت، موثریت آن مورد تأیید وزارت صحت روسیه قرار گرفت. نتایج آن در یکی از مراکز طبی و علمی از جمله دانشگاه پزشکی شماره یک مسکو به نام «سچنف»، دانشگاه دولتی مسکو به نام لومونوسف و دیگر مراکز علمی، کارایی بالای این دارو را نشان داد.
کریل دمیتریف مدیرعامل بنیاد روسی سرمایه گذاری های مستقیم در این باره گفت:"آویفاویر نه تنها اولین داروی ضد کرونا در روسیه است بلکه امکان دارد که بهترین دوا علیه ویروس کورنا درجهان باشد. این دوا در کلینیک روسی با مدت زمان بسیار کم مورد طراحی و تست قرار گرفت.به همین خاطر به عنوان داروی ضد کرونا در جهان به ثبت رسید."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала