Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لیگ برتر برای واگذاری نیوکاسل به شاهزاده بن سلمان عجله نمیکند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریچارد مسترز مدیر اجرایی رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلیس میگوید، لیگ برتر به تصمیم گیری در مورد تصاحب پیشنهادی نیوکاسل به خانواده شاهی عربستان عجله نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی که به ریاست ولیعهد محمد بن سلمان اداره میشود، امیدوار است چراغ سبزی را برای خرید 300 میلیون پوندی باشگاه نیوکاسل دریافت کند.

این در حالیست که در صورتی که محمد بن سلمان موفق به خرید این باشگاه شود، 80 درصد سهام این باشگاه را از آن خود خواهد کرد. 20 درصد باقی مانده سهام باشگاه نیز میان آماندا استاولی تاجر بریتانیایی و برادران روبن به صورت مساویانه تقسیم خواهد شد.

با این حال این مسئله بسیار بحث برانگیز است زیرا رژیم سعودی در بسیاری از موارد به نقض حقوق بشر متهم شده است.

علاوه بر این همچنین ادعایی بر علیه تلویزیون سعودی beoutQ وجود دارد که متهم به پخش غیرقانونی طیف وسیعی از رویدادهای ورزشی از جمله لیگ برتر است.

با این حال مدیر اجرایی لیگ برتر معتقد است هیچ چیزی نباید در این بین توسط لیگ برای تصمیم گیری خوانده شود.

وی در این خصوص به اسکای اسپورتس گفت: "فکر نمی کنم در این شرایط زمان بندی مسئله مهمی باشد."آنچه ما باید اطمینان حاصل کنیم این است که کلیه فرایندها بطور صحیح دنبال می شوند و وقتی تصمیم اتخاذ می شود درست باشد. ما تمام جوانب را در نظر میگیریم و هیچ عجله ای در این راستا نخواهیم کرد.

با این حال گمانه زنی های فراوانی مبنی بر سرمایه گذاری هنفگت خانواده سعودی روی باشگاه وجود دارد. گفته میشود قرار است نیوکاسل در صورت در اختیار قرار گرفتن محمد بن سلمان پوچتینو سرمربی سابق تاتنهام را جایگزین ایتسو بروس کند و چند بازیکن نامدار دیگر را نیز در نقل و انتقالات به خدا بگیرد. هدف نیوکاسل درخشش در رقابت های لیگ برتر و حضور در رقابت های لیگ قهرمانان است.

با این حال بروس سرمربی بر حال نیوکاسل امیدوار است که فروش این باشگاه به شاهزاده سعودی بتواند به نفع نیوکاسل باشد.

بروس در همین رابطه به اسکای اسپورتس گفت: این که نیوکاسل میتواند توان این را پیدا کند تا با تیم هایی مثل لیورپول و من سیتی رقابت کند، خیلی عالی است. من دوست دارم آن را ببینم و البته دوست دارم بخشی از آن باشم.

"اگر این اتفاق برای نیوکاسل در آینده رخ دهد، عالی است، من خوشحال می شوم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала