چین زمان ورود واکسین ویروس کرونا به بازار را اعلام کرد

© REUTERS / Arnd Wiegmannچین زمان ورود واکسین ویروس کرونا به بازار را اعلام کرد
چین زمان ورود واکسین ویروس کرونا به بازار را اعلام کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین اعلام کرده است که واکسین ساخت این کشور برای مقابله با کرونا تا پایان سال میلادی جاری روانه بازار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون مدیریت و نظارت ارزیابی‌های دولتی چین اعلام کرد که واکسین ساخت این کشور برای مقابله با کووید-19 تا پایان سال میلادی جاری روانه بازار خواهد شد. و در حال حاضر این واکسین در مرحله آزمایش‌های انسانی است.

منشاء چینی ویروس کرونا اثبات نشد - اسپوتنیک افغانستان
چین: منشاء ویروس کرونا بازار "ووهان" نبود

براساس اعلام این کمیسیون تا کنون بیش از 2 هزار نفر به صورت آزمایشی این واکسین را که در «آزمایشگاه تولیدات بیولوژیک ووهان» بر روی آن کار شده، آزمایش کرده‌اند.

علاوه بر آزمایشگاه بیولوژیک ووهان همچنان آزمایشگاه و موسسات علمی و تحقیقاتی پکن نیز در توسعه و تحقیق بر روی این واکسین کار کرده‌اند و تحقیق بر روی آن به صورت مشترک انجام می‌شود.

در حال حاضر این واکسن در فاز دوم آزمایشی به سر می‌برد.

ظرفیت تولید برای این واکسین از سوی موسسه بیولوژیک پکن سالانه بین 100 تا 120 میلیون دوز عنوان شده است.

در این گزارش همچنین گفته شده که در حال حاضر حداقل 5 واکسین کرونا در چین در مرحله آزمایش‌های انسانی هستند.

پس ساز شیوع کرونا ویروس در چین، لازم بود که هرچه سریعتر تولید واکسین شروع می‌شد. دانشمندان محلی و شرکت‌های تخصصی فقط روی یک نوع واکسین تمرکز نکردند، بلکه شروع به مطالعه پنج نوع واکسین نمودند.

 در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد و سازمان جهانی صحت در 11 مارچ، کرونا را به یک بیماری همه‌گیر اعلام کرد.

 شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 6 میلیون و 31 هزار نفر رسید که از این تعداد بیش از 366 هزار نفر جان باخته‌اند.

بر اساس آخرین آمارها، امریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، هند و ترکیه به ترتیب در جایگاه اول تا دهم جدول کشورهایی که بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند، قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала