وحید مجروح: سیل کرونا در کشور از کنترل خارج شده است

© Photo / GMICوحید مجروح، معین وزارت صحت عامه افغانستان
وحید مجروح، معین وزارت صحت عامه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان با شدید خواندن روند گسترش ویروس کرونا در کشور، اعلام کرد که این ویروس وارد منازل مردم شده و اوضاع را از کنترل خارج ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک، «وحید مجروح» معاون وزارت صحت عامه افغانستان تأکید کرد که در نتیجه بی توجهی مردم به این ویروس، هم اکنون سیل ویروس کرونا در کشور جاری شده و تعداد زیادی در حال غرق شدن است.

وی یکبار دیگر از مردم افغانستان به‌ویژه شهرهای بزرگ کشور خواست به توصیه‌های بهداشتی این وزارتخانه توجه جدی کرده و قرنطینه را رعایت کنند و در غیر این صورت جنازه‌های مردم در روی جاده‌ها باقی خواهد ماند.

مجروح مردم را به عدم همکاری برای مقابله با ویروس کرونا متهم کرد و گفت: ما شاهد بودیم که یک مریض در حال جان‌دادن بود و مریض دیگر منتظر بود که او فوت کند تا خودش وارد آی‌سی‌یو شود.

معاون وزارت بهداشت افغانستان خاطر نشان ساخت که این وزارت طرحی را برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا آماده کرده و با رهبری دولت اجرا خواهند کرد.

شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان از ۱۳ هزار نفر بالا رفت - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان از ۱۳ هزار نفر بالا رفت

به باور وی، به خاطر غفلتی که صورت گرفته یک دوره کوتاه مدت باید محدودیت‌ها را دوباره وضع کنیم و سپس آهسته آهسته رفع شود.

مجروح خطاب به مردم افغانستان گفت، انتخاب دیگری نداریم یا در خانه بمانیم و یا راهی بیمارستان‌ها شویم که در آن صورت تا ۵ درصد از مردم خود را از دست خواهیم داد.

معاون وزارت صحت عامه گفت به این دلیل خواستار وضع دوباره محدودیت‌ها شده است که در ۱۲ روز گذشته بیش از ۵۰ درصد مجموع واقعه مثبت ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است.

اما مردم افغانستان دولت را متهم می‌کنند که مقابله با ویروس کرونا در اولویت کاری دولت نیست و به همین علت جلو تردد مردم در شهرها و مناطق مسکونی را نمی‌گیرند.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری اما تأکید می‌کند که مقابله با ویروس کرونا هنوز هم در اولویت برنامه های دولت است و برنامه‌های زیادی را برای جلوگیری از گسترش این ویروس و کمک غذایی با مردم در دست انجام دارد که توزیع نان خشک یکی از این برنامه‌ها است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала