عبدالله: برای آوردن صلح پایدار و باعزت برای افغانستان از هیچ کوشش دریغ نمی کنیم

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله: برای آوردن صلح پایدار و باعزت برای افغانستان از هیچ کوشش دریغ نمی کنیم
عبدالله: برای آوردن صلح پایدار و باعزت برای افغانستان از هیچ کوشش دریغ نمی کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شورای مصالحه ملی افغانستان از آمادگی دولت این کشور برای مذاکره با طالبان خبر داد.
اعلامیه ای داکتر عبدالله در پیوند به رهایی زندانیان طالبان - اسپوتنیک افغانستان
اعلامیه ای داکتر عبدالله در پیوند به رهایی زندانیان طالبان

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان امروز شنبه 10 جوزا، در یک نشست خبری از آمادگی هیات دولت برای مذاکره با طالبان خبر داد.

وی نخست با بیان اینکه آتش‌بس سه روزه در روزهای عید، زمینه مناسبی برای آغاز مذاکرات صلح است، گفت: برای آغاز مذاکره هر لحظه مصمم هستیم و در جریان مذاکرات، آتش‌بس باید برقرار باشد.

عبدالله افزود: از کشورهای منطقه توقع داریم، که در روند صلح همکاری‌های خود را ادامه دهند، چون صلح در افغانستان به نفع همه ای منطقه است.

رییس شورای عالی مصالحه افغانستان همچنین خبر داد، که اعضای کمیته رهبری و مجمع عمومی شورای عالی مصالحه ملی هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: اراده شورای عالی مصالحه ملی این خواهد بود، که برای صلح پایدار و باعزت برای افغانستان از هیچ کوشش دریغ نکند.

او در عین حال تأکید کرد، که پیشرفت در روند صلح به یک طرف نه، بلکه به دو طرف (دولت افغانستان و طالبان) بستگی دارد و اقداماتی که اخیرا از سوی دو طرف صورت گرفته، شرایط خوبی را برای آغاز مذاکرات فراهم کرده است.

عبدالله درباره فهرست اعضا و کمیته‌ی رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی نیز گفت، که اعضای کمیته‌ی رهبری و مجمع عمومی این شورا در روزهای آینده همگانی خواهد شد.

او تأکید کرد، که در این زمینه ازنمایندگان همه اقشار مردم افغانستان مشورت صورت گرفته است.

یادآوری می کنیم، که توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و داکتر عبدالله عبدالله روز یک‌شنبه، 28 ثور به امضا رسید. بر اساس این توافق‌نامه، داکتر عبدالله عبدالله سمت ریاست شورای عالی مصالحه ملی را احراز کرد و مسئولیت پیش‌برد امور صلح را برعهده گرفت.
 
در توافق‌نامه امضا شده میان دو طرف آمده است که شورای عالی مصالحه واحد بودجه‌ای مستقل است. قرار است تشکیل شورای عالی مصالحه نیز از سوی سپیدار مدیریت شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала