ترامپ روابط خود را با سازمان صحی جهان قطع کرد

© Sputnikترامپ روابط خود را با سازمان صحی جهان قطع کرد
ترامپ روابط خود را با سازمان صحی جهان قطع کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده شامگاه جمعه از قطع کامل روابط با سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا از قطع کامل روابط این کشور با سازمان بهداشت جهانی علیرغم ادامه شیوع ویروس کرونا خبر داد.
ترامپ شامگاه جمعه در نشستی خبری گفت که واشنگتن به دلیل مخالفت سازمان بهداشت جهانی با تغییرات مورد درخواست امریکا، تمام روابط با این سازمان را قطع کرد.
وی در عین حال افزود: دستور دادم مبالغی که قرار بود به میزان 450 میلیون دالر در سال به سازمان بهداشت جهانی داده شود دیگر مؤسسات که برای رفع نیازهای صحی فوری در جهان تلاش می‌کنند، داده شود.
ترامپ سازمان بهداشت جهانی را به ناکامی در ارائه اطلاعات ضروری به کشورها پیرامون شیوع ویروس کرونا و جانبداری از چین متهم کرده و خواستار بازخواست این سازمان شده بود.
پیش از این در تاریخ 18 ماه می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا با قرار دادن متن نامه‌ای خطاب به تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در توئیتر خود، از تهدید خود علیه این نهاد بین المللی خبر داد. در این نامه ترامپ تهدید کرد اگر سازمان جهانی بهداشت ظرف 30 روز آینده، متعهد به پیشرفت‌های اساسی در اقدامات خود نشود، آمریکا با قطع دائم کمک‌های مالی خود به این نهاد، در عضویت خود در سازمان جهانی بهداشت نیز تجدید نظر خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала