ادامه اعتراضات در امریکا؛ شهر مینیاپولیس 72 ساعت حالت اضطرار اعلام شد

© REUTERS / ERIC MILLERادامه اعتراضات در امریکا؛ شهر مینیاپولیس 72 ساعت حالت اضطرار اعلام شد
ادامه اعتراضات در امریکا؛ شهر مینیاپولیس 72 ساعت حالت اضطرار اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهردار میناپولیس بخاطر ادامه اعترضات مبنی بر کشته شدن یک شهروند سیاه پوست امریکا 72 ساعت حالت اضطرار اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید 46 ساله که به عنوان گارد امنیتی در رستورانی در شهر مینیاپولیس کار می کرد، برای چند روز متوالی در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتای امریکا ادامه داشته است. در این زمان جیکوب فری، شهردار میناپولیس به مدت 72 ساعت حالت اضطرار اعلام کرده است.

 تبعیض نژادی در امریکا جان یک سیاه پوست را گرفت - اسپوتنیک افغانستان
تبعیض نژادی در امریکا جان یک سیاه پوست را گرفت

به گفته مقامات، ساکنان و بازدید کنندگان در معرض خطر "آسیب جدی یا مرگ" قرار دارند و احتمال بروز ناآرامی های بیشتر به گونه ای است که "نیاز به اقدامات فوق العاده ای دارد".
اکنون بعد از دو چند شب نارامی گارد ملی امریکا در مینیاپولیس مستقر شده است.
اعتراضات در امریکا درحالی انجام می‌شود که جورج فلوید، روز دوشنبه توسط مامورانی که در واکنش به اعلان وقوع جرم به محل بازداشت او رفته بودند، کشته شد.
فیلم ده دقیقه ای که توسط یک شاهد عینی در صحنه وقوع جرم گرفته شده نشان می دهد که جورج فلوید در حالی که به سختی تقلا می‌کند تا نفس بکشد، به پلیس سفید پوستی که زانویش را روی گردن او می فشارد، می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم."
چهار افسری که در واقعه بازداشت و مرگ این مرد سیاه‌پوست دست داشتند، توسط شهردار مینیاپولیس اعلام از وظایف شان اخراج شده‌اند.

از سویی هم دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا با ابراز تاسف از کشته شدن جورج فلوید گفته که اف بی آی، پولیس فدرال امریکا، در این باره تحقیق میکند و عدالت اجرا خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала