وزارت دفاع افغانستان: گزارش پنتاگون مبنی بر مبتلا شدن 50 درصد نیروهای افغان صحت ندارد

© Photo / SIGAR / SIGARوزارت دفاع افغانستان: گزارش پنتاگون مبنی بر مبتلا شدن 50 درصد نیروهای افغان صحت ندارد
وزارت دفاع افغانستان: گزارش پنتاگون مبنی بر مبتلا شدن 50 درصد نیروهای افغان صحت ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان گزارشی مبنی بر شیوع ویروس کرونا در صفوف قوای ملی امنیتی و دفاعی کشور را دریافت نموده و مورد ارزیابی قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان با نشر اعلامیه ای مشترک می‌گویند که اخیراً گزارشی مبنی بر شیوع ویروس کرونا در صفوف قوای ملی امنیتی و دفاعی کشور به نشر رسیده است. سکتور امنیتی و دفاعی گزارش مزبور را دریافت نموده و مورد ارزیابی قرار داده است.

آمریکا : 50 درصد نیروهای ارتش افغانستان به کرونا مبتلا شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا: 50 درصد نیروهای ارتش افغانستان به کرونا مبتلا شده‌اند

در اعلامیه مشترک آمده است: «براساس ارزیابی ما آمار ارایه شده در گزارش متذکره مبنی بر مصاب‌شدن 50 درصد نیروهای امنیتی و دفاعی به ویروس کرونا صحت ندارد».

اعلامیه می‌افزاید که رهبری سکتور امنیتی و دفاعی پیش از شیوع ویروس کرونا در افغانستان اقدامات پیش‌گیرانه و عملی را از طریق صدور هدایات و رهنمودهای خاص، تدابیر جدی وقایوی و پیشگیرانه در تمام قرارگاه ها و جزوتام های عملیاتی و حمایوی روی دست گرفت و تطبیق آن به گونۀ سراسری ادامه دارد.

همچنان در اعلامیه آمده است که با بررسی و اقدامات انجام‌یافته‌ بخش های صحی نیروهای دفاعی و امنیتی و گذشت چند ماه پس از شیوع ویروس کرونا، آسیب پذیری این نیروها را در کمترین حد نگهداشته شده است.

پیش از این، نیویورک تایمز با استناد به وزارت دفاع امریکا اعلام کرد به احتمال زیاد دستکم 50 درصد نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مقامات پنتاگون بر این باورند که 50 درصد نظامیان افغانستان به کرونا مبتلا شده و این موضوع آموزش و عملیات مشترک با این نیروها را تحت تاثیر قرار داده است.

براساس گزارش این رسانه امریکایی، پنتاگون به دلیل شیوع کرونا در میان نظامیان، عملیات مشترک و آموزش نظامیان افغانستان را متوقف کرده و این موضوع عملیات علیه نیروهای تروریستی از جمله داعش را تحت تاثیر قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала