چین: آمریکا روابط را «به سمت یک جنگ سرد جدید» می‌کشاند

© AP Photo / Ng Han Guanهشدار چین در خصوص "جنگ سرد جدید" با آمریکا
هشدار چین در خصوص جنگ سرد جدید با آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین هشدار داده است که ایالات متحده آمریکا، روابط میان کشور ها را به سوی یک "جنگ سرد جدید" سوق می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Bloomberg ، وانگ یی وزیر امور خارجه چین؛ در جلسه کنگره ملی خلق چین  در پکن، برخی از مقام های بلند پایه سیاسی ایالات متحده آمریکا را متهم کرد که آنها برای برقراری "جنگ سرد جدید" روابط دو کشور را تحت فشار قرار می دهند.  

 وزیر خارجه چین روز ضمن رد «دروغ‌هایی» که ایالات متحده در موضوع شیوع ویروس کرونا علیه این کشور طرح کرده است، هشدار داد که واشنگتن روابط با پکن را به سمت «یک جنگ سرد جدید» سوق می‌دهد.

وی ابراز داشت: «ما به این نتیجه رسیده‌ایم که برخی از نیروهای سیاسی در ایالات متحده، روابط چین و آمریکا را به گروگان گرفته و هر دو کشور را تا آستانۀ یک جنگ سرد جدید هل می‌دهند.»

چین به امریکا: وقت خود را هدر ندهید، برای عبور از مشکل کرونا همکاری کنید  - اسپوتنیک افغانستان
چین به امریکا: وقت خود را هدر ندهید، برای عبور از مشکل کرونا همکاری کنید

این مقام چینی همچنین واشنگتن را به اختلال در مذاکرات بین المللی تسلیحات هسته ای بین ایالات متحده و کوریای شمالی متهم کرد. به گفته وزیرامور خارجه چین ، کشورش در چند سال گذشته اقدامات مثبتی از طرف کوریای شمالی در جهت تخلیه و خلع سلاح هسته‌ای انجام داده است. وزیر امور خارجه گفت: "متأسفانه طرف ایالات متحده اساساً به این گام ها پاسخ نداد".

 وزیر امور خارجه چین افزود که این دلیل اصلی برای "بن بست جاری" در گفت و گو بین کوریای شمالی و ایالات متحده آمریکا بود".

شایان ذکر است که د ونالد ترامپ، رئیس جمهورایالات متحده  آمریکا یکی برجسته‌ترین افراد در ایالات متحده است که بی‌وقفه به انتقاد از چین در موضوع شیوع ویروس کرونا می‌پردازد؛ ویروسی که تا کنون بیش از 5 میلیون و 476 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و باعث مرگ بیش از 345 هزار نفر شده است.

روابط چین و ایالات متحده همچنین در روزهای اخیر بر سر هنگ‌کنگ هم رو به تیرگی نهاده است. وانگ یی در این خصوص نیز تاکید کرد که قانون امنیتی مربوط به هنگ‌کنگ باید بدون هیچ‌گونه تاخیری اجرایی شود.

انتقادات شدید الحن دونالد ترامپ علیه چین در حالی ادامه دارد که برخی این رفتار او را تلاشی برای منحرف کردن توجه‌ها از ناکامی‌های کاخ سفید در مبارزه با شیوع کرونا تفسیر کرده‌اند. ناکامی که باعث شده است شمار قربانیان این ویروس در ایالات متحده به حدود 100 هزار نفر برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала