ترکیه در حدود 100 پهپاد جنگی خود را در لیبیا از دست داده است

عضو شوید
اردوی لیبیا اعلام نموده است که توانستند تقریباً 100 پهپاد ترکی را در جریان نبرد از بین برده اند.

به گزارش اسپوتنیک، خالد المعجوب نماینده اردوی ملی لیبیا به رهبری مارشال خلیف حفتر تائید نموده است که در این اواخر قوای دافع هوا آنها توانسته است تقریباً 100 پهاد ترکی را نابود نماید.

طیاره بدون سرنشین ترکیه در لیبیا سرنگون شد  - اسپوتنیک افغانستان
طیاره بدون سرنشین ترکیه در لیبیا سرنگون شد

وی افزود: «در این اواخر تقریباً 94 پهپاد ترکی، منجمله چهار پهپاد اکتشافی- ضربتی، "انکا" در لیبیا نابود گردیده است. برعلاوه تعداد زیاد رهبران گروپ های تروریستی "داعش" نیز تارومار گردیده اند.

نماینده اردوی ملی لیبیا تائید کرد که ترکیه به اعزام تروریست های اجیر به لیبیا از طریق سرحد خود ادامه می دهد.

مدتهاست که در لیبیا دو نهاد اجرایی به طور موازی فعالیت دارد: دولت وافق ملی در طرابلس که تحت قیادت فیض سراج قرار دارد و کابینه موقت عبدالله عبدالرحمن الثانی، که در شرق لیبیا به همراه پارلمان فعالیت می کند و از طرف اردوی ملی لیبیا حمایت می گردد. بیش از یک سال است که نیروهای جنگ طلب پس از آنکه حفتر در 4 اپریل 2019 حمله به طرابلس را به خاطر آزاد نمودن پایتخت از چنگ تروریست ها انجام داد، جنگ را ادامه می دهند.

یک هفته پیش، نیروهای حکومت وافق لیبیا با حمایت فعال پهپادهای ترکیه توانستند میدان هوایی استراتژیک ال واتیا در (100 کیلومتری جنوب غربی طرابلس) را اشغال کنند، که نیروهای حفتر اندکی قبل از آنجا خارج شده بودند. پس از این، آنها شروع به آمادگی حمله به سایر مواضع اردوی ملی لیبیا از جمله شهر تارونو (65 کیلومتری جنوب شرقی طرابلس) کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала