Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رهایی اینیستا از افسردگی با قهرمانی در جام جهانی 2010

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر آندرس اینیستا
آندرس اینیستا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آندرس اینیستا، هافبک سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، مدعی است که قهرمانی با تیم ملی کشورش در جام جهانی سال 2010، به او در رهایی از افسردگی کمک کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در سال 2009، دنی خارکه 26 ساله، دوست صمیمی اینیستا و هافبک باشگاه اسپانیول به دلیل سکته قلبی درگذشت و این حادثه به هافبک سابق بارسا، ضربه روحی شدید وارد کرد.

Football - Athletic Bilbao v FC Barcelona - Spanish King's Cup Final - Nou Camp - Barcelona, Spain - 30/5/15 Barcelona's Andres Iniesta and Xavi lift the trophy after winning the Spanish King's Cup Final  - اسپوتنیک افغانستان
اینیستا: بارسلونا با مسی باید به جام‌ های بیشتری در لیگ قهرمانان اروپا می رسید

آندرس اینیستا که در آن روزهای بهترین روزهای فوتبال خودش را سپری می‌کرد، یک دوره دشوار و افسردگی را سپری کرد که براساس گفته‌های خود این بازیکن، قهرمانی در جام جهانی به رهایی او از افسردگی کمک کرد.

او با بیان این موضوع با نشریه بیلد آلمان، مدعی شد که هنوز دنی خارکه را فراموش نکرده است.

او گفت:" متأسفانه در آن سال‌‌ من اتفاقات ناگوار متوالی را تجربه کردم، اگرچه از نظر فنی در آن سال بسیار موفق بودم. آن زمان دوستم دنی خارکه در ماه آگوست سال 2009 درگذشت که واقعاً از نظر روانی مرا در شرایط دشواری قرار داد، طوری که به کمک روان‌‌شناسان نیاز پیدا کردم. بدون شک آن مقطع بدترین مقطع زندگی‌ام بود، البته کمک‌ها و حمایت همسرم آنا و والدینم خیلی به من کمک کرد. اما گولم در جام جهانی هم برای من آغاز یک دوره پیشرفت بود و گذر از آن روزهای سخت بود".

اینیستا پس از گولزنی برابر هالند در فینال جام جهانی پیراهنش را از تنش کشید که در لباسش نوشته بود:" دنی همیشه با ماست." تا از رفیق صمیمی خودش یاد آوری کرده باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала