امریکا قصد دارد در زمینه توافق استارت جدید با روسیه وارد مذاکره شود

© REUTERS / Soe Zeya Tunامریکا قصد دارد در زمینه توافق استارت جدید با روسیه وارد مذاکره شود
امریکا قصد دارد در زمینه توافق استارت جدید با روسیه وارد مذاکره شود  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی امریکا می‌گوید که کشورش قصد دارد به طور فعال بر روی پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای با روسیه کار کند.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبراین، مشاور کاخ سفید در یک مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد، گفته است که امریکا به طور فعال می‌خواهد بر روی پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای با روسیه کار کند.

 شرط آمریکا برای تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو  - اسپوتنیک افغانستان
شرط آمریکا برای تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو

او گفت: ما پتانسیل های زیادی را در همکاری‌های روسیه و امریکا می‌بینیم. روسیه از در حال حاضر از کووید-19 رنج می‌برد. ما همچنان بحران دشوار را تجربه کردیم. ما برای روسیه ماسک کمک کردیم. در ابتدای بحران روسیه برای ما لباس های محافظی ارسال کرد. من فکر می‌کنم که ما روابط خوب با روسیه داریم و ما روی پیمان استارت جدید بسیار سخت کار خواهیم کرد. ما یک تیم مذاکره کننده عالی را تشکیل داده ایم.

در ادامه آقای اوبراین گفت: ما روی پیمان استارت جدید کار و سعی خواهیم کرد که برای دستیابی به یک توافق کنترول شده هسته‌ای و برتر برای امریکا، روسیه و متحدین ما باشد، به دست آوریم. ما به کار خود رد زمینه کنترول تسلیحات ادامه خواهیم داد. ما به یک موقعیت احتیاج داریم که توافق‌نامه‌ها متقابل و هر دو طرف توافق را رعایت کنند، متاسفانه در پیمان آسمان‌های باز این مسئله رعایت نشده بود.

امریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که از پیمان آسمان‌های باز که پرواز نظارتی بر فراز کشورهای عضو این پیمان را مجاز می‌داند، خارج خواهد شد.

این تازه‌ترین پیمانی است که آمریکا با متهم کردن روسیه به نقض مفاد آن، از آن خارج می‌شود.

اعلام این خروج نگرانی‌ها را از احتمال عدم تمدید توافق استارت جدید از سوی واشنگتن افزایش داد. این توافق استقرار تسلیحات هسته‌ای از سوی امریکا و روسیه را محدود می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا بارها گفته، خواستار پیوستن چین به این توافق است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала