برداشتن گام بی پیشینه ای اقتصادی چین در بحبوبه گسترش ویروس کرونا

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر برداشتن گام بی پیشینه ای اقتصادی چین در بحبوبه گسترش ویروس کرونا
برداشتن گام بی پیشینه ای اقتصادی چین در بحبوبه گسترش ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های چینی به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا گام بی پیشینه ای را در اقتصاد این کشور برداشته اند.
تلاش چین برای ریشه کن کردن فقر تا آخر سال 2020 - اسپوتنیک افغانستان
تلاش چین برای ریشه کن کردن فقر تا آخر سال 2020

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، مقام های چینی به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا گام بی پیشینه ای در اقتصاد این کشور برداشته اند و پکن برای نخستین بار از سال 1994، هنگامی که آغاز به نگه داشتن آمار از گماشتن هدف های رشد تولید ناخالص داخلی برای سال 2020 امتناع ورزید، برداشته است. 

همانطور که مقام های چینی توضیح دادند، این کشور «به دلیل عدم قطعیت زیاد در پیوند با بیماری همه گیر کووید-19 و وضعیت اقتصاد جهانی و تجارت» باید با برخی از عوامل روبرو شود.

بلومبورگ می نویسد، که چین هدف های اقتصادی دیگری را معرفی خواهد کرد. چین ضریب کسری بودجه دولت را به حداکثر 10 سال افزایش داده است. اگر در سال 2019 این شاخص در سطح 2.8 درصد از تولید ناخالص داخلی بود، اکنون به 3.6 درصد افزایش یافته است، پکن همچنین هدف بیکاری خود را در شهرها از 5.5 درصد در سال 2019 به 6 درصد در سال 2020 افزایش داد. مقامات کشور هدف ایجاد شغل های جدید در شهرها را از 11 میلیون در سال گذشته به 9 میلیون در سال روان کاهش دادند.

مقام های چینی همچنین گزارش دادند، که در سال 2020 هزینه های دفاعی پکن تنها 6.6 درصد افزایش می یابد، که کمترین سرعت رشد از سال 1991 را نشان می دهد. در همین حال، علی رغم وضعیت اقتصادی دشوار، چین قصد خود را برای پایبندی به معامله تجاری منعقد شده با ایالات متحده اعلام کرد.

سرمایه گذاران پیش از این نسبت به اخبار منفی از چین واکنش نشان داده اند. قیمت نفت صبح جمعه 22 جوزا با 5-6 درصد کاهش یافت. معاملات آینده در ماه جون برای ترکیب تجاری برنت به زیر 34 دالر در هر بشکه رسید، قراردادهای عرضه نفت WTI امریکا در همان وقت زیر 31 دالر در هر بشکه سقوط کرد.

اقتصاد چین حتی پیش از آغاز همه گیری ویروس کرونا آغاز به کند شدن کرد. در سال 2019، مقام ها هدف از رشد تولید ناخالص داخلی را در محدوده 6 تا 6.5 درصد تعیین کردند. در پایان سال این شاخص تنها 6.1 درصد رشد کرد که برای 29 سال به حداقل رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала