ترامپ: چین به طور عمدی کرونا ویروس را گسترش داد

© REUTERS / Tom Brenner ترامپ: چین به طور عمدی کرونا ویروس را گسترش داد
ترامپ: چین به طور عمدی کرونا ویروس را گسترش داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا، روز پنجشنبه با حمله تندی به چین این کشور را به گسترش بیماری همه گیری کرونا و پیامدهای دردناک آن برای همه کشورهای جهان متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، دونالد ترامپ همچنین گفت که چین مایل است که جو بایدن نامزد دموکرات و رقیب او در کارزار انتخابات ریاست جمهوری امریکا در انتخابات آتی پیروز شود تا به گفته ترامپ پکن به سرقت ایالات متحده ادامه دهد.

ترامپ چین را به راه اندازی کارزاری گسترده از اطلاعات غلط برای تأثیرگذاری بر انتخابات ایالات متحده و پیروزی نامزد دموکرات جو بایدن در انتخابات متهم کرد.

ترامپ در صفحه توییتر اش نگاشته است: «چین در حال انجام یک کارزار گسترده‌ای از اطلاعات نادرست و غلط آنها می‌خواهند جو بایدن خواب آلود پیروز انتخابات ریاست جمهوری امریکا شود تا آنها بتوانند به سرقت ایالات متحده ادامه دهند ، همانطور که دهه‌ها قبل از آمدن من این کار را انجام می دادند».

ترامپ افزود: «سخنگوی چین به گونه احمقانه سخن می‌گوید و به طور مایوسانه تلاش می‌کند تا آثار درد، بیماری و مرگ که کشورشان در سراسر جهان گسترش داده را از بین ببرد. حمله گمراه کننده آن و تبلیغات علیه امریکا و اروپا لکه ننگی بر دامن چین است».

وی می‌گوید: «همه این بدبختی‌ها از چین آمد، آنها می توانستند این بیماری همه گیر به راحتی مهار و متوقف شد، اما این کار را نکردند».

پیشتر مشاور تجاری کاخ سفید و دستیار ترامپ گفته بود چین عمداً اجازه داده است ویروس کرونا در جهان پخش شود.

در این اظهارات که نشان از بالا گرفتن تنش‌ها میان امریکا و چین دارد، «پیتر ناوارو» در مصاحبه با شبکه ‌«ای بی سی» گفت، چین به عمد اجازه داده است ویروس کرونا در بقیه مناطق جهان منتشر شود و پکن و شانگهای را از آلوده شدن به این ویروس حفظ کرده؛ در حالی که می‌توانست این ویروس را در ووهان مهار کند.

پیتر ناوارو افزود:«چین ویروس را در پشت در‌های سازمان بهداشت جهانی پنهان کرد؛ در حالی که می‌توانست در آن زمان ویروس را در ووهان مهار کند. بجای آن، کاری که چین انجام داد این بود که صد‌ها هزار چینی و افراد مبتلا را سوار بر هواپیما کرد و اجازه داد آن‌ها به میلان، نیویورک و دیگر مناطق جهان بروند؛ اما آن‌ها را به پکن و شانگهای نفرستاد».

مشاور تجاری کاخ سفید در ادامه و در جواب اظهارات مجری که گفت، چین ویروس را به عمد انتشار داده و جلوی بسیاری از سفر‌های محلی را گرفت، در حالی که اجازه داد سفر‌های بین المللی برقرار باشند و این نشانگر آن است که از عمق وخامت مسأله خبر داشت و با این وجود، اجازه صدور ویروس را در کنار بسیاری از کالا‌های چینی دیگر به امریکا و کشور‌های دیگر داد، گفت: این حقیقتی است که بحثی در آن نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала