افشای همکاری نظامیان آمریکایی با داعش در سوریه

© AP Photo / U.S. Army/Spc. Zoe Garbarinoافشای همکاری نظامیان آمریکایی با داعش در سوریه
افشای همکاری نظامیان آمریکایی با داعش در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبه نظامی فراری در مورد همکاری آمریکایی‌ها با داعش در سوریه صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ابو حمزه، یک تن از فرماندهان فراری شبه نظامیان سوری می‌گوید، نظامیان ارتش آمریكا مستقر در پایگاه التنف سوریه، به گونه فعال با جنگجویان گروه داعش در منطقه همکاری دارند.

این گروه در یک پایگاه نظامی آمریکا آموزش دیده بودند، اما اخیراً تسلیم نیرو های بشار اسد شدند. گزارش شده است که این افراد برای انجام خرابکاری در کارخانه های نفت و گاز و حمل و نقل و همچنین حملات تروریستی در قلمرو تحت کنترل دمشق آموزش دیده‌اند.

اسد: امریکا از داعش علیه ارتش سوریه کار می‌گرفت - اسپوتنیک افغانستان
اسد: امریکا از داعش علیه ارتش سوریه کار می‌گرفت

 ابو حمزه می‌گوید: "آمریکایی ها بر این باورند که این سرزمین مال آنهاست. آنها مانند پادشاهان در آنجا عمل می‌کنند. کاپیتان مایک و همه آنها یکسان هستند. آنها با داعشی‌ها کار می کردند ، به آنها  اجازه داده می‌شد که آزادانه گشت و گذار کنند، آنها داعشی‌ها را آموزش می‌دادند.

کاپیتان مایک ، که فرد فراری از او یاد کرد، مربی او بود. به گفته حمزه، این مربی از نحوه استفاده مقامات آمریکایی از "جنگجویان سوری" ، فقط می دانست که چگونه باید از سلاح استفاده کند. او نمی دانست که مقامات آمریکایی چگونه باید از شبه‌ نظامیان سوریه به نفع خود استفاده می‌کنند.

به ابو حمزه استفاده از ماشیندار آمریکایی با کالیبر 40 و 50 آموزش داده شد.

پایگاه نظامی آمریکا در منطقه التنف در مرز سوریه با اردن ، موقعیت دارد. در 55 کیلومتری اطراف پایگاه ، که توسط ارتش آمریکا کنترل می شود  اردوگاه پناهندگان مستقر است.  

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала