استقبال ازبکستان از امضای توافق‌نامه سیاسی میان رهبران افغانستان

© Flickr / Eric Haglundاستقبال ازبکستان از امضای توافق‌نامه سیاسی میان رهبران افغانستان
استقبال ازبکستان از امضای توافق‌نامه سیاسی میان رهبران افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه ازبکستان امروز دوشنبه از امضای توافقنامه بین رهبران سیاسی افغانستان استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در وب سایت وزارت امور خارجه ازبکستان آمده است: "ازبکستان از توافق ایجاد دولت فراگیر و شورای عالی صلح ملی دستیابی توسط رهبران سیاسی افغانستان استقبال می کند. ما همچنین امیدواریم که این تصمیمات مهم زمینه برای مذاکرات سیاسی و صلح مستحکم و پایدار در کشور همسایه، افغانستان را فراهم سازد".

امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح از توافق اشرف غنی با عبدالله استقبال کرد

پیشتر صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از امضای توافقنامه سیاسی درباره تقسیم قدرت از سوی اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله مدیر سابق اجرایی دولت این کشور خبر داد. وی در توئیتر خود نوشت، عبدالله عبدالله ریاست شورای عالی مصالحه ملی را بر عهده خواهد داشت و اعضای تیم آن در کابینه دولت مشارکت خواهند داشت.

18 فبروی کمیسیون انتخابات افغانستان، محمد اشرف غنی را پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد. عبدالله عبدالله، رقیب انتخاباتی اشرف غنی در واکنش به این اعلام آن را "غیرقانونی" خواند و گفت تیم او دولت دیگری تشکیل خواهد داد.‎ 9 مارچ اشرف غنی و عبدالله عبدالله در یک روز مراسم تحلیف خود را به عنوان رئیس جمهور برگزار کردند. دو روز پس از آن، اشرف غنی با صدور فرمانی مقام ریاست اجرایی در دولت افغانستان را که در دولت قبل حضور داشت، ملغی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала