تدابیر سختگیرانه مصر برای مبارزه با کرونا در ایام عید فطر

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر تدابیر سختگیرانه مصر برای مبارزه با کرونا در ایام عید فطر
تدابیر سختگیرانه مصر برای مبارزه با کرونا در ایام عید فطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مصطفی المدبولی نخست وزیر مصر امروز یکشنبه از تدابیر سختگیرانه دولت مصر برای مقابله با کرونا در ایام عید فطر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر مصر طی در یک نشست خبری که از شبکه تلویزیونی مصر پخش می شد، ضمن اشاره به اینکه در ایام عید فطر برنامه های جمعی بسیاری برگزار می شود و این اقدامات جدید به منظور کاهش احتمال شیوع ویروس است، گفت: "از 24 تا 29 می تمامی مراکز خرید، رستوران ها، مراکز تفریحی، پلاژها و پارک ها تعطیل می باشد و مقررات منع آمد و شد از ساعت 17:00 به وقت محلی آغاز خواهد شد. همچنین تردد تمامی وسایل حمل و نقل عمومی تا 29 می متوقف خواهد شد، تا تردد شهروندان کاهش یابد. ما با اتخاذ این اقدامات احتمال شیوع بیماری را کاهش می دهیم".

استفاده از ماسک در قطر اجباری شد - اسپوتنیک افغانستان
استفاده از ماسک در قطر اجباری شد

به گفته نخست وزیر مصر، مراکز خرید و موسسات خدماتی از 30 می کار خود را از سر خواهند گرفت. در عین حال مقررات منع آمد شد از 30 می به مدت دو هفته از 20:00 تا 06:00 خواهد بود.

وی افزود: "از اواسط ماه جون تمامی نهادهایی که در پی شیوع کرونا تعطیل شده بودند، از جمله اماکن ورزشی، با رعایت موازین بهداشتی کار خود را از سر خواهند گرفت".

المدبولی خاطر نشان کرد، درباره فعالیت کافه ها و رستوران ها که در حال حاضر فقط به صورت بیرون بر کار می کنند، تصمیم گیری خواهد شد.

نخست وزیر مصر افزود، دولت مسئله از سرگیری برگزاری مناسک مذهبی در مساجد و اماکن مذهبی را از اواسط ماه ژوئن بررسی خواهد کرد.

همچنین از 30 ماه مه در کشور استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرتردد از جمله بانک ها و وسایل حمل و نقل عمومی اجباری می باشد. در خصوص جریمه ناقضان این قانون، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала