افشای ویژگی های موشک "سوپر فوق العاده" ترامپ

© REUTERS / Tom Brenner افشای ویژگی های موشک "سوپر فوق العاده" ترامپ
افشای ویژگی های موشک سوپر فوق العاده ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور آمریکا ادعا نموده است که ارتش این کشور راکتی ساخته که 17 بار سریعتر از موشک‌های فعلی است.

به گزارش اسپوتنیک، ویکتور موراخوفسکی سردبیر مجله نظامی " ارسنال اتیچستوا " می‌گوید موشک هایپرسونیک که ظاهرا پیشتر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد آن سخن گفت  یک موشک مافوق صوت AGM-183A است که به نفع نیروی هوایی آمریکا ساخته شده است.

وی ویژگی های AGM-183A را فاش کرد و گفت: این موشک باید حداکثر سرعت 20 ماخ را داشته باشد، برد تخمینی آن حدود 900 کیلومتر خواهد بود. 

 ترامپ ازساخت سریعترین موشک جهان در آمریکا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از ساخت سریعترین موشک جهان در آمریکا خبر داد

به گفته این متخصص، این موشک فاقد هرگونه نوآوری است زیرا در ساخت آن از مواد و فن آوری های شناخته شده استفاده شده است. در حقیقت، این یک راکت "هوا به زمین" خواهد بود که از عرشه هواپیمابرها راه اندازی می‌شود، با مواد سوخت جامد شتاب می یابد، و سپس بلوک هایپرسونیک آن در امتداد یک مسیر بالستیک پرواز می کند.

وی همچنین در مورد اینکه کلاهک موشکی با قابلیت جدا شدن قادر است سرعت بالایی را در ارتفاعات زیر 4/5 کیلومتری حفظ کند؛ ابراز تردید نمود. وی همچنین در خصوص اینکه ایالات متحده قادر خواهد بود پرواز کنترل شده ای موشک AGM-183A را با سرعتی در حدود 20 سرعت صوتی انجام دهد، شک دارد.

سردبیر این نشریه احتمال می‌دهد که سرعت صوت 17-20 ادعا شده برای یک موشک با شتاب دهنده در استراتوسفر - جایی که جو بسیار متراکم است، محاسبه شده. به گفته کارشناس "این بدان معناست که ، چنین اظهارات در مورد سرعت موشک تا هنوز بیشتر ادعا و هیجان کاذب است، تا واقعیت".

 پیشتر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری مدعی شد آمریکا موشکی ساخته که 17 بار سریعتر از موشک‌های فعلی است.

وی اظهار کرد: «ما در حال تولید انبوه تجهیزات نظامی و ساخت تسلیحاتی هستیم که هیچ‌کس قبلاً شاهد آن نبوده است. من این موشک هایپرسونیک را  (super duper)  (به اصطلاح سوپر فوق العاده ) می‌نامم،  شنیده‌ام که 17 بار سریع‌تر از موشکی است که ارتش در اختیار دارد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم‌چنین اضافه کرد که این موشک‌ها می‌بایست نسبت به موشک‌هایی که توسط روسیه و چین تولید می‌شوند، بهتر باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала