هشدار جدید طالبان به حکومت

© Flickr / newsonlineهشدار جدید طالبان به حکومت
هشدار جدید طالبان به حکومت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تروریستی طالبان پس از حمله صبح امروز بر کلوپ عسکری در ولایت پکتیا گفته اند که ارتش دیگر مصون نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از 8صبح، صبح امروز یک موتر بمب در گردیز مرکز ولایت پکتیا در نزدیک محکمۀ نظامی و ریاست مستوفیت انفجار کرده و ده‌ها تن در آن کشته و زخمی شده اند، درعین حال طالبان هشدار داده‌اند که پس از این مراکز فرماندهی «حملات تعرضی» ارتش از سوی این گروه مصون نخواهد بود.
مجاهد می‌گوید که مراکز فرماندهی «حملات تعرضی» نیروهای دولتی، پس از این از جمله جاهایی خواهد بود که مصونیت ندارد.

طالبان مسوولیت حمله موتر بمب‌گذاری شده پکتیا را به عهده گرفت - اسپوتنیک افغانستان
طالبان مسوولیت حمله موتر بمب‌گذاری شده پکتیا را به عهده گرفت

در پی حملۀ موتر بمب بالای تاسیسات ارتش در شهر گردیز، تا حال پنج نیروی امنیتی جان باخته اند و 10 نفر به شمول غیرنظامیان زخم برداشته اند.
پس از گذشت چند ساعت گروه طالبان مسوولیت حمله موتربمب‌گذاری شده بر کلوب عسکری قول اردو در شهر گردیز پکتیا را پذیرفته و ادعا کردند که شماری از سربازان اردو در این رویداد کشته و زخمی شده اند.
هشدار آنها درحالیست رئیس ‌جمهور غنی در واکنش به حمله‌های اخیر در کابل و‌ ننگرهار و حمله در لغمان، به نیروهای دولتی دستور داد تا از حالت «دفاعی فعال» به حالت تهاجمی در بیایند.
آقای غنی در یک سخنرانی «خطاب به ملت» ، از نیروهای امنیتی خواست حمله‌ها بر طالبان را از سر بگیرند. رییس‌جمهور غنی گفت که طالبان همواره صدای صلح را نشنیده گرفته‌اند و بر خشونت ادامه داده‌اند.
طالبان در اعلامیه‌‌ای، حملات کابل و ننگرهار را به گروه داعش نسبت داده و گفته‌اند که «حملات ملیشه‌های داعشی را که مردم ملکی در آن هدف قرار داده شدند، با جدیت تقیبح» می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала