واکنش طالبان به دستور رئیس جمهور غنی در مورد رویکرد تهاجمی به نیرو های امنیتی

© AP Photo / Hussein Sayedواکنش طالبان به دستور رئیس جمهور غنی در مورد رویکرد تهاجمی به نیرو های امنیتی
واکنش طالبان به دستور رئیس جمهور غنی در مورد رویکرد تهاجمی به نیرو های امنیتی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان در واکنش به دستور رئیس جمهور غنی به نیرو های امنیتی در مورد درآمدن به حالت تهاجمی ابراز داشتند: اشرف غنی می‌خواهد با ادامه جنگ، در قدرت بماند.

به گزارش اسپوتنیک، دستوراشرف‌غنی؛ رییس‌ جمهوری درباره رویکرد تهاجمی نیروهای امنیتی، واکنش طالبان را در پی داشت.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه در پیام توییتری حکومت اشرف غنی را به ایجاد موانع در برابر روند صلح متهم کرده و گفته‌‌است که اشرف‌غنی می‌خواهد حاکمیت خود را زیر چتر جنگ ادامه دهد.

پیام غنی در پیوند به حمله های تروریستی در شهر کابل و ولایت های ننگرهار و لغمان + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان
پیام غنی در پیوند به حمله های تروریستی در شهر کابل و ولایت های ننگرهار و لغمان + ویدیو

 رئیس ‌جمهور غنی در واکنش به حمله‌های اخیر در کابل و‌ ننگرهار و حمله در لغمان، به نیروهای دولتی دستور داد تا از حالت «دفاعی فعال» به حالت تهاجمی در بیایند. 

آقای غنی در یک سخنرانی  «خطاب به ملت» ، از نیروهای امنیتی خواست حمله‌ها بر طالبان را از سر بگیرند. رییس‌جمهور غنی گفت که طالبان همواره صدای صلح را نشنیده گرفته‌اند و بر خشونت ادامه داده‌اند. 

در حمله مهاجمان بر یک شفاخانه در برچی 13 تن که زنان و‌کودکان بودند جان باختند. در حمله انتحاری ننگرهار بر یک مراسم تشیع جنازه 24 تن جان باختند. 

طالبان در اعلامیه‌‌ای ، حملات کابل و ننگرهار را به گروه داعش نسبت داده و گفته‌اند که «حملات ملیشه‌های داعشی را که مردم ملکی در آن هدف قرار داده شدند، با جدیت تقیبح» می‌کند.

طالبان گفته‌‌اند که داعش در افغانستان سنگر و مکان علنی ندارد و این‌گونه حملات از سوی افراد مهم داعش در مهمانخانه‌های استخباراتی کابل و شهرهای دیگر طراحی و عملی می‌شود.

این گروه در واکنش به دستور تازه‌ اشرف‌غنی به نیروهای دفاعی و امنیتی نیز گفته است: «اکنون اعلان جنگ تعرضی در برابر امارت اسلامی نشان می‌دهد که اشرف‌غنی می‌خواهد هنوز هم حاکمیت خود را زیر چتر جنگ دوام دهد.»

طالبان در اعلامیه‌ای شان گفته‌اند که پس از امضای توافق‌نامه‌ صلح این گروه با ایالات متحده آمریکا، حکومت اشرف‌غنی شروع به ایجاد موانع در برابر روند صلح کرده‌است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала