Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فیفا و یوفا در حال ساخت تقویم بازی‌های ملی

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه تاتنهام
ورزشگاه تاتنهام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فیفا و یوفا می‌خواهند برای از سرگیری بازی‌های ملی با هم به زودی تصمیم بگیرند و حالا ساخت تقویم این رقابت‌ها زیر کار است.

به گزارش اسپوتنیک، بالاترین نهاد فوتبالی جهان "فیفا" و اتحادیه فوتبال اروپا "یوفا" در حال تصمیم گیری برای از سرگیری فوتبال ملی با هیئت حاکمه جهان هستند که به دنبال ساخت اساسی تقویم، یک پنجره طولانی برای مسابقات در پایان سال درنظر خواهد بود.

اسپورت میل گزارش می‌دهد که فیفا پیشنهاد ایجاد یک استراحت طولانی بین المللی را می‌دهد که در آن تیم‌های ملی می‌توانند هشت نوامبر و دسامبر بازی کنند.

در صورت انجام آن، این امر باعث می‌شود كه انگلستان تمام بازی‌های خود در لیگ ملت‌های یوفا و احتمالاً برخی از بازی‌های دوستانه‌اش را انجام دهد.

فیفا به دنبال ایجاد یک راه حل جهانی برای مشکلات برنامه ریزی ناشی از بیماری همه گیر کروناویروس است که در طی چند ماه گذشته فوتبال بین المللی را فروپاشی کرده است.

علاوه بر به تعویق افتادن یورو 2020 به مدت 12 ماه، تابستان امسال کوپا آمریكا و شروع مرحله انتخابی جام جهانی 2022 متوقف شده و استراحت‌های بین المللی كه برای ماه‌های سپتامبر و اكتبر برنامه ریزی شده‌اند نیز به دلیل افزایش احتمال خطر شروع فصل آینده باشگاه‌های به تعویق می‌افتد.

پیشنهاد فیفا بر مبنای تلاش برای شروع مجدد بازی بین المللی و در عین حال ایجاد فضای بیشتر برای فوتبال باشگاهی سال آینده است.

این قابل درک است که فیفا مایل است وقفه‌های بین المللی را که برای ماه سپتامبر، اکتبر و برنامه دیگری که در مارچ آینده برنامه ریزی شده را قربانی کند تا در عوض ایجاد یک پنجره بزرگ که چندین هفته در ماه نوامبر و دسامبر طول می‌کشد را در نظر خواهد گرفت.

انگلستان شش بازی لیگ ملت‌های خانگی و خارج از خانه مقابل بلجیم، دانمارک و ایسلند دارد که قرار است در پاییز امسال برگزار شود.

اگر پنجره جدید ایجاد شود این بازی‌ها طی چند هفته و در مسابقات کوچک‌تر برگزار خواهند شد.

با این حال یوفا هنوز حمایت خود را از برنامه فیفا اعلام نکرده زیرا آنها به ویژه تمایلی به قربانی کردن پنجره بین المللی مارچ آینده ندارند.

گرچه احتمال زیاد می‌رود که باید پنجره سپتامبر از بین برود و اولویت یوفا ایجاد دو استراحت کمی بزرگتر است که ملت‌ها سه بازی را در ماه اکتبر و نوامبر انجام می‌دهند.

فیفا با این راه حل مخالف است زیرا مسافت سفر برای کشورهای خارج از اروپا اجازه نخواهد داد که در یک دوره دو هفته‌ای سه بازی انجام شود و همین امر باعث شده تا آنها یک پنجره بزرگ پیشنهاد دهند.

یوفا علی رغم عارضه برنامه ریزی فینال‌ها در همان سال مسابقات قهرمانی اروپا در برابر فشار به قهرمانی لیگ ملت‌ها مقاومت می‌کند.

در تابستان پر ازدحام، فینال لیگ ملت‌ها از 2 تا 6 جون قرار است برگزار شود، مسابقات قهرمانی اروپا از 11 جون و مسابقات زیر 21 سال در 9 جون آغاز می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала