سازمان ملل حمله بر شفاخانه "برچی" کابل را محکوم کرد

حمله مهاجمین مسلح بر یک مرکز صحی در غرب کابل
حمله مهاجمین مسلح  بر یک مرکز صحی در غرب کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی روز دوشنبه به شفاخانه "دشت برچی" در کابل را محکوم کرد و خواستار پاسخگو کردن عاملان این جنایت شد.

به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود آنتونیو گوترش حمله شدید وحشتناک امروز به شفاخانه‌ای در کابل را که باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از جمله زنان و کودکان شد، به شدت محکوم می‌کند.

وی افزود: دبیرکل همچنین از افزایش خشونت در این کشور ابراز نگرانی می‌کند. این حملات باعث کشته شدن انسان‌ها در استان‌های بلخ ، خوست و ننگرهار شد.

 دوجاریک ادامه داد: دبیر کل عمیق‌ترین همدردی‌های خود را با خانواده‌های قربانیان و دولت و مردم افغانستان ابراز می‌دارد. وی تصریح کرد که حملات علیه غیرنظامیان پذیرفتنی نیست و بیمارستان‌ها ، مراکز درمانی و پرسنل طبق قانون بین‌المللی بشردوستانه از حمایت ویژه‌ای برخوردار هستند.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به حملات اخیر تروریستی در افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت خارجه آمریکا به حملات اخیر تروریستی در افغانستان

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه «مرتکبان چنین جنایاتی باید پاسخگو شوند»، اظهار کرد: سازمان ملل متحد با مردم و دولت افغانستان همبستگی دارد و برای پایان یافتن این مناقشه، به پشتیبانی از روند صلح به رهبری افغانستان متعهد است.

ساعت 10:00 پیش از ظهر روز گذشته (23ثور) چهار مهاجم به شفاخانه و زایشگاهی که توسط پزشکان بدون مرز تامین می شود، در منطقه «تانک تیل» در غرب کابل هدف حمله قرار گرفت و مهاجمان به طرف زنان و کودکان شلیک کردند.

پس از گذشت دقایقی، نیروهای پلیس وارد این شفاخانه شده و عملیات نجات گرفتاران و پاک‌سازی ساختمان این بیمارستان را از وجود مهاجمان مسلح آغاز کردند.

این نیروها حدود 100 غیرنظامی را از زایشگاه خارج کرده و زخمی ها را نیز به به سایر شفاخانه ها انتقال دادند.

منابع خبری از ولایت ننگرهار نیز گزارش داده اند که شمار کشته‌های انفجار در مراسم تشییع جنازه یک فرمانده پلیس محلی به 24 نفر و شمار زخمی ها هم به 55 تن رسیده است.

طالبان دست‌داشتن در این دو حمله را رد کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала