گشایش درمانگاه ۵۰ بستر امیرالمومنین (ع) در دایکندی برای بیماران کرونایی

© مقام ولایت دایکندیگشایش درمانگاه ۵۰ بستر امیرالمومنین (ع) در دایکندی برای بیماران کرونایی
گشایش درمانگاه ۵۰ بستر امیرالمومنین (ع) در دایکندی برای بیماران کرونایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز با حضور مقام های محلی ولایت دایکندی در مرکز نیلی یک درمانگاه ۵۰ بستر برای بیماران کرونایی گشایش یافت.

فرستادن ضروريات طبی به ولايت‌های زابل، بامیان، بلخ، لوگر و دایکندی  - اسپوتنیک افغانستان
فرستادن ضروريات طبی به ولايت‌های زابل، بامیان، بلخ، لوگر و دایکندی
به گزارش اسپوتنیک، دفتر مقام ولایت دایکندی امروز نوشت: امروز درمانگاه ۵۰ بستر برای جداسازی و درمان افراد مشکوک و گرفتار به ویروس کرونا با حضور داشتِ محترم "سید انور رحمتی" والی دایکندی، فاطمه اکبری معاون اقتصادی و اجتماعی ولایت، مسئولان امنیتی، وکلای شورای ولایتی، علی‌محمد احمدی رئیس شورای علما، شماری از رئیسان و آمران اداره های دولتی، اسحق‌علی رئیس صحت عامه، پرسونل صحی و رسانه‌های محلی در نیلی گشایش گردید.
اسحاق‌علی درمان رئیس صحت عامه ولایت دایکندی در مراسم گشایش درمانگاه امیرالمومنین (ع) گفت، که این درمانگاه برای درمان و جدا سازی در چهار منزل با ظرفیت ۵۰ بستر و همه ای امکانات پزشکی یک درمانگاه برای افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا، در نظر گرفته شده است. وی افزود؛ این درمانگاه در شرایط عاجل و اضطراری قابلیت گسترش تا ۷۰ بستر را دارا بوده و ۲ اتاق ICU باظرفیت چهار بستر با امکانات مکمل طبی نیز در این درمانگاه به کار آغاز کرده اند.
به گفته‌ی رئیس صحت‌عامه ولایت دایکندی، به ارزشِ ۶ میلیون افغانی از بودجه اختصاص‌یافته وزارت صحت عامه در امر مبارزه با ویروس کرونا تجهیزات طبی و غیر طبی در این درمانگاه خریداری شده و آماده پذیرش بیماران و آزمایش‌های تشخیصیه‌‌ی سریع در این مرکز می‌باشد.
این در حالی است، که مسئولان اداره محلی از به کار آغاز کردن یک مرکز تشخیصیه ویروس کرونا با کمک سازمان صحیِ جهان و سفارت کوریا به زودی در این ولایت نیز خبر می‌دهند.
یادآوری می کنیم، که این شفاخانه از سوی دفتر آیت‌الله سیستانی مدظله‌العالی به ارزش هشتصد هزار دالر امریکایی اعمار گردیده و به صورت رایگان تا توقف کرونا به ریاست صحت عامه دایکندی واگذار شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала