واکنش ترامپ به سرقت اطلاعات واکسن کرونا توسط چین

© REUTERS / Tom Brenner واکنش ترامپ به سرقت اطلاعات واکسن کرونا توسط چین
واکنش ترامپ به سرقت اطلاعات واکسن کرونا توسط چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا در واکنش به گزارش‌ها در خصوص سرقت اطلاعات واکسن کرونا از سوی چین گفت، تلاش آنها منفعتی ندارد، زیرا ایالات متحده در این رابطه کاملا هوشیار است و وضعیت را زیر نظر دارد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  در کنفرانس خبری خود در رابطه به سرقت داده های واکسن کرونا از سوی چین گفت: تلاش چین برای ربودن اطلاعات مربوط به واکسن کرونا یک امر جدید نیست و ما کاملاً نسبت به این موضوع هشیار هستیم.

وی افزود: من علاقه‌ای به مذاکره دوباره با چین درباره توافق تجاری که پیش‌تر با آن‌ها به نتیجه رسیدیم، ندارم.

ترامپ درباره آمار بالای شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آمریکا خاطر نشان کرد: این موضوع آشکار است که ما در آمریکا بیش از سایر کشور‌ها در جهان تست ویروس کرونا انجام داده ایم. شیوع ویروس کرونا باید از منبع آن (شهر ووهان چین) متوقف می‌شد.

 آمریکا به چین در خصوص سرقت اطلاعات مربوط کووید- 19 مشکوک است - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا به چین در خصوص سرقت اطلاعات مربوط به کووید- 19 مشکوک است

رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد با کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و کنترل این ویروس، به طور گام به گام اقتصاد این کشور به حالت قبل بازگردد.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: دفتر تحقیقات فدرال (FBI) و وزارت امنیت داخلی در باره ماهرترین هکرها و جاسوسان چین که برای هک کردن سایت‌های تحقیقاتی آمریکا که حاوی معلوماتی مهم در مورد واکسن‌های درمان ویروس کرونا است، رسما هشدار دادند.

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اعلام کرده، پیش نویس چندین اتهام موثق علیه چین در روزهای آینده ارائه خواهد داد.

طبق گفته نیویورک تایمز، پیش‌نویس دفتر تحقیقات فدرال چین را به تلاش برای سرقت و به دست آوردن «داده‌های بهداشت عمومی آمریکا بویژه آنهایی که مربوط به واکسن ، درمان و آزمایش متهم شده است.

بر اساس این گزارش، تحقیقات فدرال همچنین گفته است چین با استفاده از هکرها و به روش‌های غیرقانونی تلاش کرده تا داده‌ها و فرمول‌های مهم در زمینه واکسن و بهداشت را از داخل آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های این کشور سرقت کند.

تاکنون در آمریکا بیش از یک میلیون و 370 هزار تن به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، بیش از 81 هزار تن جان خود را از دست داده اند. دولت ترامپ با ناتوانی در مدیریت ویروس کرونا با فاصله زیاد در صدر کشور‌های جهان از منظر شمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد. تنها ایالت نیویورک (با 336 هزار مبتلا) به تنهایی بیش از هر کشور دیگری در جهان شاهد شیوع ویروس کرونا بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала