شکایت آمریکایی ها علیه چین به دلیل انتشار کرونا

© REUTERS / Brendan McDermidشکایت آمریکایی ها علیه چین به دلیل انتشار کرونا
شکایت آمریکایی ها علیه چین به دلیل انتشار کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از شرکت‌ها و شهروندان آمریکا از دولت چین به علت پنهانکاری و فریب افکار عمومی جهان در مساله شیوع ویروس کرونا شکایت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Associated Press ده ها آمریکایی و چندین شرکت در ایالات متحده در تلاش هستند تا از چین به دلیل گسترش ویروس کرونا شکایت کنند.

به گفته این آژانس ، حداقل 9 شکایت در ایالات متحده تشکیل شده است که بر اساس آن ، گفته می شود مقامات چین در مراحل اولیه شیوع این ویروس به اندازه کافی اقدامات لازم را برای از بین بردن آن انجام نداده ان، بلکه برعکس سعی کردند آنچه را که در ووهان اتفاق افتاد پنهان کنند.

 

امریکا با خطر باخت در جنگ تجارتی با چین مواجه می باشد - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا: چین بزرگترین تهدید برای امنیت ملی ماست

از جمله هشت پرونده حقوقی اقدامات کلاس بالقوه است که می تواند هزاران نفر از مردم و مشاغل را با هم متحد کند.

خاطرنشان می شود که شاکیان باید محدودیت در قوانین ایالات متحده را که بر اساس آن دولت های خارجی نمی توانند در این ایالت پاسخگو باشند دور بزنند. استثنائات در مورد فعالیتهای تجاری ایالات متحده ، رفتارهای نادرست در آمریکا و بی توجهی عمدی توسط یک سازمان خارجی از مصونیت خود اعمال می شود.

پیشتر گزارش شد که مقام های ایالت میسوری آمریکا از دولت چین به علت عملکرد این کشور در شیوع ویروس کرونا شکایت کردند. در این راستا، مقام های ایالت میسوری از حزب حاکم کمونیست چین و شماری از نهادهای دولتی این کشور به دلیل آنچه انجام کوتاهی و فریبکاری در مساله شیوع ویروس کرونا عنوان شده شکایت قضایی کردند.

مقام های آمریکایی گفته اند دولت چین بایستی به دلیلِ اپیدمی ویروس کرونا و پنهانکاری هایی که در این زمینه انجام داده‌اند، پاسخگو باشند. 

یکی از اتهاماتی که در جریان شکایت مقام های ایالت میسوری از دولت چین مطرح شد این است که ویروس کرونا از یک موسسه پیشرفته ویروس شناسی در شهر ووهان به بیرون نشت کرده است. 

شیوع ویروس کرونا از چین و گمانه زنی های که در مورد کم کاری چین در مقابله با این ویروس منتشر شده موجب شده تا احساسات ضد چینی به نحو گسترده ای در کشورهای مختلف جهان تحریک شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала