تاریخ برگزاری مراسم تحلیف کابینه جدید اسرائيل اعلام شد

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر تاریخ برگزاری مراسم تحلیف کابینه جدید اسرائيل اعلام شد
تاریخ برگزاری مراسم تحلیف کابینه جدید اسرائيل اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مراسم تحلیف کابینه وزیران جدید اسرائيل که مسوولیت تشکیل آن به تاریخ ۲ مارچ به رهبر حزب لیکود سپرده شده بود، به تاریخ ۱۴ ماه می برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی پارلمان اسرائيل امروز (دوشنبه، ۱۱ می) اعلام کرده است: "بنی گانتس، سخنگوی کنست (پارلمان اسرائيل) اعلام کرد که مراسم تحلیف ۳۵ مین حکومت اسرائيل تحت رهبری بنیامین نتانیاهو و معاون نخست‌وزیر (براساس توافق ائتلافی، گانتس، رهبر حزب آبی سفید) مطابق با اصلاح قانونی که در هفته گذشته توسط کنست تصویب شد، پس از برگزاری جلسه روز پنجشنبه به ساعت ۱۳:۰۰ برگزار می‌شود".

نتانیاهو از اعلام رژیم قرنطینه در سراسر اسرائيل خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
نتانیاهو از اعلام رژیم قرنطینه در سراسر اسرائيل خبر داد

روزنامه "یوراشلیم پُست" نوشته است نتانیاهو و گانتس به تاریخ ۶ می به توافق رسیدند تا مراسم تحلیف کابینه وزیران جدید به تاریخ ۱۳ می برگزار شود، اما هر دو سیاستمدار تصمیم گرفتند تا از سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا به اسرائیل در همان روز را به عنوان "بهانه استفاده کنند تا یک روز دیگر برای حل اختلافات مبنی بر تقسیم وظایف در کابینه جدید داشته باشند".

این روزنامه خاطر نشان ساخته است که زمان تشکیل کابینه وزیران جدید ساعت ۲۰:۰۰ تاریخ ۲۱ می ختم می‌شود. اگر نتانیاهو نتواند حکومت جدید ایجاد کند، پارلمان به‌طور اتوماتیک از هم می‌پاشد و اسرائیل به سومین انتخابات تکراری خواهد رفت.

براساس توافق میان نتانیاهو و گانتس، کابینه آینده اسرائيل حدود ۳۰ وزیر خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала