افزایش 3 برابری مالیات و توقف پرداخت کمک به قربانیان کرونا در عربستان

© REUTERS / Faisal Al Nasserتلاش های پشت پرده برای حل اختلافات ایران و عربستان سعودی
تلاش های پشت پرده برای حل اختلافات ایران و عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی کاهش قیمت نفت، عربستان سعودی در صدد تعلیق ارائه کمک‌ های معیشتی به شهروندان و افزایش 3 برابری مالیات بر ارزش افزوده است.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی روز دوشنبه به نقل از " محمد الجدعان " وزیر مالیه این کشور اعلام کرد به منظور مقابله با پیامدهای شیوع بیماری  COVID-19 و کاهش بهای جهانی نفت، این کشور قصد دارد پرداخت کمک‌هزینه به شهروندانش را متوقف کند و مالیات بر فروش کالا را 3 برابر افزایش دهد.

وی در پیامی به شهروندان عربستانی گفت: ممکن است این تصمیمات دردناک باشد اما ضروری است و به یاری خدا برای ثبات مالی و اقتصادی در میان مدت و بلند مدت مفید خواهد بود و به نفع کشور و شهروندان است.   

 کرونا در جهان عرب / افزایش مبتلایان در قطر و عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در جهان عرب / افزایش مبتلایان در قطر و عربستان سعودی

محمد الجدعان، وزیر مالیه عربستان سعودی،گفت اینکه شیوع ویروس جدید کرونا چقدر بر اقتصاد تاثیر گذاشته است زودتر از سه ماه دوم سال جاری میلادی مشخص نمی‌شود.

عربستان، بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و بیشترین منبع درآمد این کشور از طریق فروش نفت خام به دست می‌آید. قیمت نفت خام برنت در ماه مارچ بیش از 50 درصد کاهش یافت و تاثیری بد روی اقتصاد این کشور گذاشت.

ویروس کرونا موسوم به  COVID-19  اواسط ماه دسامبر در شهر «ووهان» در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала