ایران: آماده گفتگوی بدون میانجی و پیش‌شرط با امریکا هستیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران: اماده گفتگوی بدون میانجی و پیش‌شرط با امریکا هستیم
ایران: اماده گفتگوی بدون میانجی و پیش‌شرط با امریکا هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دولت ایران می‌گوید برای تبادل زندانیان منتظر پاسخ ایالات متحده امریکا هستند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، سخنگوی دولت ایران، علی ربیعی در مورد تبادل زندانی با امریکا گفت: "ما اعلام کردیم که بدون هیچ پیش شرطی آمادگی تبادل برای همه زندانیان و گفتگو برای این آزادی وجود دارد اما امریکا است که تاکنون از پاسخ خودداری کرده است".

وی افزود: "امیدواریم که در شرایط شیوع بیماری کووید 19 که جان شهروندان ایرانی را در زندان های امریکا تهدید می کند، دولت آمریکا سرانجام مراقبت از جان انسان‌ها را به سیاست ترجیح دهد و به این مسیر برگردد".

تقاضای دیدار نماینده خاص وزارت خارجه ایران با ملا برادر  - اسپوتنیک افغانستان
تقاضای دیدار نماینده خاص وزارت خارجه ایران با ملا برادر

سخنگوی دولت ایران خاطرنشان کرد: "همین جا هم اعلام می کنیم که ما دولت امریکا را مسئول جان و سلامت همه شهروندان ایرانی می دانیم که از خانواده های خود دور هستند. در عین حال اطلاعاتی داریم که شهروندان ایرانی در زندان‌های امریکا در شرایط مطلوبی نیستند و به خوبی مراقبت نمی شوند. این برای ما نگران کننده است".

این مقام ایرانی علاوه کرد: "به نظر ما می‌آید امریکا نسبت به گذشته آمادگی بیشتری برای خاتمه دادن به این وضعیت دارد. به همین دلیل اکنون قضاوت نهایی را نمی‌کنیم و موکول می‌کنیم به مشاهده پیشرفت محسوسی که در جریان امور باشد".

رسانه‎ها گزارش داده اند که احتمالا امریکا سیروس عسگری پژوهشگر معرفی ایرانی که به اتهام سرقت اسرار تجاری بازداشت در این کشور بازداشت شده بود، را آزاد کند.

در عوض آزادی سیروس عسگری، احتمالا مایکل وایت، سرباز سابق نیروی دریایی آمریکا، خواهد توانست ایران را ترک کند.

مایکل وایت که دو سال پیش بازداشت شد و به اتهام «توهین» به رهبر جمهوری اسلامی و «انتشار عمومی یک عکس خصوصی» به 10 سال زندان محکوم شده است.

او از میانه ماه مارچ به دلایل انسانی و به شرط ماندن در ایران آزاد شده و در سفارتخانه سوییس در تهران به سر می‌برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала