سپاسگزاری ملکه الیزابت دوم از متحدان انگلیس در جنگ دوم جهانی

© AP Photo / Alastair Grant/PoolКоролева Великобритании Елизавета II
Королева Великобритании Елизавета II  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملکه الیزابت دوم از شجاعت و جانفشانی شهروندان کشورش و متحدان انگلیس در جنگ جهانی دوم ابراز قدردانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الیزابت دوم، ملکه انگلستان از شهروندان کشور خود و متحدان انگلیس در مبارزه با فاشیسم آلمان ابراز قدردانی نموده و از آنها برای نشان دادن قدرت، شجاعت و جانفشانی های بزرگ در سال های جنگ دوم جهانی سپاسگزاری کرد.

بیانیه ملکه الیزابت دوم به مناسبت  75 ـ مین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم از تلویزیون ملی بریتانیا منتشر شد.

ملکه الیزابت در پیام خود گفت: "من با یادآوری سخنان پدرم و جشن های شاد در ماه می 1945 که ما شخصاً در برخی از آنها شرکت داشتیم ، از قدرت و شجاعت نشان داده شده توسط انگلستان ، کشورهای مشترک المنافع و متحدان ما سپاسگزاری می کنم.

نسل دوره جنگ  می دانست که بهترین راه برای بزرگداشت یادبود کسانی که از جنگ برنگشتند این است که چنان عمل شود که همچو چیزی دیگر هرگز تکرار نشود. بزرگترین ادای احترام به قربانیان آن زمان این است که کشورهایی که زمانی دشمنان قسم خورده یکدیگر بودند، اکنون دوست هستند و دست به دست یکدیگر برای رسیدن به صلح، سلامتی و رفاه برای همه ما تلاش می ورزند. "

سفارت روسیه در لندن - اسپوتنیک افغانستان
واکنش روسیه به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس در خصوص جنگ جهانی دوم

لیزابت دوم٬ ملکه انگلیس از مردم کشورش برای همکاری در مقابله با کرونا تشکر کرده و گفته اگر چه خیابان ها در سالروز جشن پیروزی در جنگ جهانی دوم خالی است اما در حقیقت «مملو از عشق» است چرا که همگان برای حفظ جان هموطنان خود و شکست ویروس کرونا در خانه مانده اند.

شایان ذکر است که نبرد بریتانیا یکی از نبردهای مهم در جریان جنگ جهانی دوم بود که در آن نیروی هوایی آلمان نازی با بمباران راهبردی هدف‌های نظامی و صنعتی بریتانیا قصد داشت زمینه را برای حمله و اشغال این کشور فراهم کند.

نیروهای متفقین که در دونکرک محاصره شده بودند و با قایق به انگلستان فرار می‌کردند شاهد یک معجزه شدند و آن دستور مستقیم هیتلر به جنرال‌هایش بود و آن این که پیشروی را متوقف کنید. اگر آلمان در ان زمان پیشروی می‌کرد ارتش انگلستان و فرانسه که تمام تجهیزات خود را به جا گذاشته بودند خسارت زیادی می‌دیدند؛ که بعدها بریتانیا از این موقعیت استفاده کرد و انتقام خود را در بمباران هامبورگ، بمباران لوبک و بمباران کلن و 7 بمباران دیگر گرفت. این ده بمباران یکی بزرگترین صدمات را به المان نازی وارد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала