تاکید ترامپ و پادشاه سعودی بر تقویت روابط نظامی

© REUTERS / Jonathan Ernstتاکید ترامپ و پادشاه سعودی بر تقویت روابط نظامی
تاکید ترامپ و پادشاه سعودی بر تقویت روابط نظامی   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ در یک تماس تلفنی با پادشاه سعودی در مورد ثبات در بازارهای انرژی و موضوعات منطقه‌ای بحث و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان در تماس تلفنی روز جمعه در سایه تنش‌ها در خصوص تولید نفت سعودی بار دیگر بر قدرت مشارکت دفاعی آمریکا - عربستان تاکید کردند.

جود دیر، معاون  سخنگوی کاخ سفید در توییتر خود نوشت: "امروز دونالد ترامپ با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ، پادشاه عربستان سعودی صحبت کرد."

سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد، دو رهبر بر اهمیت ثبات در بازارهای جهانی انرژی توافق و بار دیگر روی قدرت مشارکت دفاعی آمریکا و عربستان تاکید کردند.

بر این اساس، دو طرف در این تماس تلفنی درباره همکاری‌های دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای به رایزنی پرداختند.

به گفته این سخنگو، دو مقام همچنین مسائل دیگر منطقه‌ای و مشترک و همکاری خود به عنوان رهبران گروه هفت و گروه 20 را مورد تاکید قرار دادند.

گفته می‌شود که این تماس یک روز پس از گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم آمریکا برای خارج کردن سامانه‌های موشکی پاتریوت از عربستان که به منظور بالا بردن توان بازدارندگی این کشور مستقر شده‌ بودند، انجام می‌گیرد.

ترامپ اخیرا در سخنانی اعلام کرد: "ما از کشور‌های مختلفی حمایت نظامی می‌کنیم درحالی که در مقابل هزینه‌ای از آن‌ها دریافت نمی‌کنیم. " وی تلویحاً عربستان را دوباره گاو شیرده خطاب کرد و گفت: عربستان سعودی آمادگی خود را برای پرداخت بخشی از هزینه‌های حمایت ما اعلام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала