چین می خواهد دالر آمریکا را به سقوط مواجه کند

© AP Photo / Matt Rourke چین می خواهد دالر آمریکا را به سقوط مواجه کند
 چین می خواهد دالر آمریکا را به سقوط مواجه کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین در نظر دارد بخشی از اوراق قرضه دولتی ایالات متحده را بفروشد و دالر را به فروپاشی مواجه کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، چین می تواند فروش اوراق بهادار ایالات متحده را آغاز کند و به این ترتیب باعث سقوط دالر شود.

براساس گزارش این نشریه ، پکن دارنده 1.1 تریلیون دالر اوراق قرضه ایالات متحده است و در نظر دارد سرمایه گذاری های این کشور در اوراق بهادار خزانه داری آمریکا را در پاسخ به روابط تجاری دوجانبه که اخیرا تشدید شده است، کاهش بدهد. این "جنگ لفظی" بین کشورها بر سر کووید-19 به وجود آمده است.

ساوت چاینا مورنینگ پست می نویسد: "این به نوبه خود ، می تواند برای بازار اوراق قرضه دولت ایالات متحده مشکلاتی ایجاد کند ، زیرا واشنگتن به طور قابل توجهی صدور اوراق بهادار جدید را برای تأمین مالی تعدادی از برنامه ها برای مقابله با بیماری همه گیر و آسیب های اقتصادی مرتبط با آن، به میزان قابل توجهی افزایش بدهد."

تحلیلگران می گویند این اقدام مخاطره آمیز به اعتبار ایالات متحده آسیب می رساند و توانایی آنها در پرداخت قروض به سرمایه گذاران در سراسر جهان را زیر سوال می برد.

در عین حال، نویسندگان مقاله تأکید می کنند که چنین اقدامات بنیادی توسط پکن به عنوان قدامات شدید توسط رهبری چین به خاطر وارد آوردن  فشار بر واشنگتن می باشد.

مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
امریکا چین را به سرنوشت شوروی تهدید کرد

پیش از این ایالات متحده متواتر چین را به "پنهان کردن" اطلاعات در مورد وضعیت ویروس کرونا متهم کرده است. همانطور که وزیر امور خارجه مایک پومپئو اظهار کرده بود که پکن عمدا از انتشار این عفونت خبر نداد و "تبلیغات ضد اطلاعاتی" را انجام داد. به گفته وی ، شواهد زیادی در این باره وجود دارد و برخی از آنها در دسترس عمومی قرار دارند. وزیر امور خارجه آمریكا افزود: با گذشت زمان، واشنگتن عاملان این موضوع را مجازات خواهد كرد.

در همین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا ، به نوبه خود ، اظهار داشت که واشنگتن در حال بررسی این موضوع است و فکر می شود که این نوع جدیدی از کرونا ویروس به طور مصنوعی در ووهان ایجاد شده است.

در عین حال ، مقامات چینی بارها تأکید کرده اند که از همان ابتدای بیماری همه گیر ، در رابطه با اطلاع رسانی به جامعه جهانی در مورد شیوع عفونت ، موضع باز و مسئولانه اتخاذ کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала