پیش بینی گرمای فاجعه بار برای سیاره ما

© Fotolia / Sunsingerپیش بینی گرمای فاجعه بار برای سیاره ما
پیش بینی گرمای فاجعه بار برای سیاره ما - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان وقوع گرمای فاجعه بار را برای سیاره زمین در چند سال آینده پیش بینی نموده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک؛ گروهی بین المللی پژوهشگران در یک مطالعه پیش بینی نموده‌اند که تا سال 2050 ، دمای هوا در کشورهای گرم تهدید واقعی  برای زندگی افراد کم بضاعت که  قادر به خرید سیستم های تهویه مطبوع نیستند، خواهد بود.

 طبق تخمین های این گروه بین‌المللی دانشمندان، حداکثر یک سوم از افرادی که روی کره زمین زندگی می کنند می توانند از امواج گرمای کم سابقه رنج ببرند.

علت وضعیت فاجعه بار آتی تغییرات آب و هوایی به دلیل ادامه انتشار دی اکسید کربن خواهد بود.

نتیجه مطالعه محققان در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

میانگین دمای سالانه 11-15 درجه سانتیگراد که برای زندگی نورمال ثابت شده، در چند سال آینده ممکن است افزایش یابد. 90 درصد گرمای اقیانوس ها از گازهای گلخانه‌ای جذب می‌شود و بدون ترتیب گرمای حاضر متاثر از پدیده گرم شدن کره زمین است.

آب شدن یخ های گرینلند - اسپوتنیک افغانستان
اگر گرما ادامه پیدا کند، بشریت نابود میگردد+ویدیو

در این تحقیق گفته می‌شود که بشریت برای هزاره ها در منطقه کوچکی از کره زمین زندگی کرده ، در حالی که توسعه فن آوری اجازه گسترش زیستگاه ها فراتر از گرمای مجاز برای زندگی را نداده است.

محققان پیش بینی می کنند در صورت تحقق وخیم ترین سناریوی تغییر اوضاع ، تقریباً یک سوم جمعیت جهان میانگین دمای سالانه بالاتر از 29 درجه سانتیگراد را تجربه می کنند ، که در حال حاضر مشخصه تنها 0.8 درصد از سطح سیاره است.

 بیشتر این مناطق صحرایی هستند. بخش بزرگی از جمعیت مناطق گرم، افراد فقیری هستند ، که ظرفیت تطبیقی برای زندگی در گرما را ندارند.

محققان هشدار داده‌اند، اگر انتشار گازهای گلخانه ای همچنان افزایش یابد، متوسط دمای اتمسفر زمین در انتهای قرن با افزایش کم سابقه مواجه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала