واکسین کرونایروس با موفقیت روی موش‌ها آزمایش شد

© Fotolia / BillionPhotos.comواکسین کرونایروس با موفقیت روی موش‌ها آزمایش شد
واکسین کرونایروس با موفقیت روی موش‌ها آزمایش شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان تایوانی از آزمایش موفقیت‌آمیز واکسین ویروس کرونا بر روی موش‌ها خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، واکسین تولید شده ویروس کرونا (کووید-19) در تایوان٬ نتایج موفقیت‌آمیزی بر روی موش‌های آزمایشگاهی داشته است.

ساخت 14 واکسین بر ضد ویروس کرونا در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
ساخت 14 واکسین بر ضد ویروس کرونا در امریکا

مسوولان شرکت «Adimmune» که بخشی از بودجه آن توسط دولت تایوان تأمین می‌شود، در یک کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کردند: تولید یک واکسین منفعل را آغاز کردیم که از طریق کشت میکروبی رشد یافته و قابلیت ایجاد بیماری را از دست داده است.

براساس این گزارش، محققان تایوانی به رهبری چنگ سوی یوان، مسوول علوم آزمایشگاه‌های بالینی و گروه بیوتكنالوژی طبی دانشگاه ملی تایوان ظرف سه ماه بر روی این واكسین کار کرده و آزمایشات آن بر روی حیوانات آغاز شده است.

این واكسین پس از تزريق به موش‌ها، پاسخ آنتی بادی بسيار شديدی در حيوانات داده و برنامه‌ريزی می‌شود تا نيمه دوم سال روی انسان نیز آزمايش شود.

سازمان جهانی صحت 11 ماه مارچ سال روان اعلام کرد که کووید- 19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. این بیماری در 187 کشور جهان سرایت کرده است. براساس داده‌های این سازمان، 3.5 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کرونا مبتلا و بیش از 243 هزار نفر به اثر ویروس کرونا جان های خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала