هند چگونه توانست از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند؟

© AFP 2023 / Noah SeelamИндийские полицейские рядом в автомобилем в виде коронавируса изобретателя Судхакара Ядава
Индийские полицейские рядом в автомобилем в виде коронавируса изобретателя Судхакара Ядава  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چگونه کشوری با داشتن یک میلیارد فقیر توانسته است از همه گیری کروناویرس جلوگیری کند

به گزارش اسپوتنیک، یک ماه پیش، پیش بینی ها برای گسترش ویروس کرونا در هند با جمعیت 1.35 میلیارد نفر ناامید کننده بود. کشوری که برای این واقعیت آماده می شد که تعداد افراد آلوده به میلیون ها نفر برسد.

آگاهان، بدین باور اند که ویروس کرونا در مناطق سرد تر رشد سریع می کند، این ویروس در هندوستان تحت آفتاب سوزان کمتر شیوع پیدا می کند. هر چند که این نظریه به طور رسمی از سازمان  جهانی بهداشت تائید نشده است.

مبتلایان کروناویروس در هند از مرز 42 هزار تن گذشت - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان کروناویروس در هند از مرز 42 هزار تن گذشت

این سازمان ادعای می کند حتی در آب و هوای گرم و مرطوب نیز این ویروس قابل انتقال می‌باشد.

به گفته سریناته ردی، رئیس سازمان غیر انتفاعی صندوق بهداشت هند، یکی از دلایل عدم گسترش این ویروس ممکن واکسیناسیون اجباری مردم علیه بیماری سل باشد. در حال حاضر در سراسر جهان دانشمندان پس از مطالعات در مورد اثر بخشی آن در مبارزه با کروناویروس انجام می‌دهند.

با این حال،  سازمان بهداشت جهانی خاطر نشان می‌سازد که اسنادی وجود ندارد که واکسین سل بتواند در برابر کووید-19 محافظت کند.

یکی از عوامل مهم که توانسته از شیوع ویروس کرونا در هند جلوگیری کد، اقدامات قرنطینه است. بیشترین سهم در کاهش در سرعت ویروس داشته است.

رشد بیماران مبتلا به کروناویرس در هند از همان ابتدا خیلی تند نبوده است، مقامات هندی پس از ثبت اولین مورد فوتی، ممنوعت گشت و گذار را تصویب کرده اند.

هند در 11 مارچ صدور ویزای توریستی را حالت تعلیق درآورد، قرنطینه اجباری را به مدت دو هفته‌ی برای افراد که از کشورهای کرونایی وارد هند می شدند،ارائه کرد، از 22 مارچ، تمام فرود هواپیماهای خارجی در هند ممنوع شد، اتصال راه آهن کاملا بسته بود.

در جریان 24 ساعت، 2500 مورد مثبت در هند به ثبت رسیده است، با ثبت این موارد شمار مجموعی مبتلایان به کروناویروس به 42 هزار و پنجصد و سی سه تن می‌رسد.

سازمان جهانی بهداشت یازدهم ماه مارچ سال جاری میلادی سطح شیوع کرونا را سطح همه گیر جهانی خواند. تاکنون بیش از 3 میلیون و چهار هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند، و بیش از 243 هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала