سازمان ملل متحد مصارف مبارزه با پاندمی کووید ۱۹ را محاسبه کرد

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل متحد مصارف مبارزه با پاندمی کووید ۱۹ را محاسبه کرد
سازمان ملل متحد مصارف مبارزه با پاندمی کووید ۱۹ را محاسبه کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که مصارف مبارزه با پاندمی کووید ۱۹ می‌تواند پنج برابر بیشتر از مبلغ ۷.۵ میلیارد یورویی که قرار است در چوکات کنفرانس آنلاین بین‌المللی اهداکنندگان تحت نظارت کمیته اروپا جمع‌آوری شود، باشد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (۴ مارچ) گفت: "من از کمک‌های سخاوتنمدانه که امروز اعلام شد استقبال می‌کنم، از نخست هدف ما جمع‌آوری ۷.۵ میلیارد یورو بود. این پول در واقع اولین پرداخت برای ساختن ابزارهای جدید با سرعت لازم، می‌باشد".

به گفته گوترش، برای ارایه کمک به تمام دولت‌ها تقریبا پنج برابر این مبلغ یعنی ۳۷.۵ میلیارد یورو نیاز است. بدین ترتیب دبیرکل سازمان ملل متحد از تمام شرکا خواست تا در جمع‌آوری پول همکاری کنند.

ساخت نسخه مصنوعی کرونا ویروس توسط دانشمندان - اسپوتنیک افغانستان
ساخت نسخه مصنوعی کرونا ویروس توسط دانشمندان

وی افزود: "من از کمیته اروپا و حکومت‌ها بخاطر رهبری شان برای برگزاری این کنفرانس مهم اهداکنندگان، سپاسگزاری می‌کنم. این همان رهبریی است که امروز جهان به آن نیاز دارد".

قبل از این گزارش شده بود که اشتراک‌کنندگان کنفرانس آنلاین بین‌المللی اهداکنندگان که به ابتکار اتحادیه اروپا برگزار شد، در نخستین روز این کنفرانس ۷.۴ میلیارد یورو برای ساخت واکسین کرونا ویروس جمع‌آوری کردند.

همچنان تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان صحت جهانی در جریان این کنفرانس اعلام کرد که موفقیت در مبارزه با گسترش عفونت کرونا ویروس در جهان به سرعت ساخت داروها لازم نه بلکه به برابری در تقسیم این داروها در جهان بستگی دارد.

براساس آخرین آمار، در میان واکسین‌های کاندید علیه کووید ۱۹ که توسط سازمان جهانی صحت ترتیب شده اند، ۸۳ دارو وجود دارند که از آنجمله ۷۷ آن در مرحله مطالعات پیش‌بالینی قرار دارند و شش داروی دیگر تحت آزمایشات بالینی بالای انسان‌ها می‌باشند. ۹ واکسین از روسیه نیز شامل این فهرست می‌باشند.

به تاریخ ۳۱ دسمبر، مقامات چینی از شیوع نوع جدیدی از کرونا ویروس "کووید ۱۹" به سازمان جهانی صحت گزارش دادند.

در اوایل ماه مارچ، سازمان جهانی صحت شیوع کرونا ویروس را یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد.

براساس آمار اداره بین‌المللی آمار Worldometer، تا کنون بیش از ۳.۶ میلیون مورد عفونت در سراسر جهان ثبت شده است که از آنجمله بیش از ۲۵۰ هزار بیمار جان باخته اند و بیش از ۱.۱ میلیون بیمار صحت‌یاب شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала