رئیس صحت عامه هرات از کاهش شیوع بیماری کرونا خبر داد

© Photo / مقام ولایت هراترئیس صحت عامه هرات از کاهش کاهش شیوع بیماری کرونا خبر داد
رئیس صحت عامه هرات از کاهش کاهش شیوع بیماری کرونا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس صحت عامه هرات با ابراز امیدواری می گوید با کاهش واقعات مریضی کرونا تا دو و یا سه ماه آینده این دو شفاخانه بسته می شود.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالحیکم تمنا رئیس صحت عامه هرات در صفحه فیسوک‌اش نگاشته است که از ششصد بستر در دو شفاخانه، 250 بستر خالی است و در شفاخانه سوم هیچ مریض کرونایی بستر نشده است.

آقای تمنا همچنان نوشته است که بیشتر افراد مبتلا به ویروس کرونا علاقه دارند که در قرنطین خانگی به‌سر ببرند. به گفته‌ی او، تیم‌های سیار برای خدمات‌رسانی و مشوره به مریضانی که در قرنطین خانگی به‌سر می‌برند، کار می‌کنند.

رئیس صحت عامه هرات با ابراز امیدواری تاکید می کند با کاهش واقعات مریضی کرونا تا دو و یا سه ماه آینده این دو شفاخانه بسته شود.

او در واکنش به ادعاها مبنی بر اخراج کارمندان شفاخانه نمبر ۳ کووید۱۹ در هرات گفت: " یک تعداد کارکنان در شفاخانه نمبر سوم مقرر شده بودند و تا پریروز مستحق معاش هستند در حالی تا حالا بیکار بوده اند و حالا هم اخراج نشدند بلکه به حالت انتظار خدمت تبدیل شده اند".

این در حالی است ریاست صحت عامه هرات اعلام کرد که در جریان 24 ساعت گذشته 30 رویداد مثبت به ثبت رسیده است، با ثبت این موارد جدید، شمار مجموعی به کووید-19، در هرات به 571 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала