افشای جزئیات تازه از عملیات قتل بن لادن

© AP Photoجزئیات تازه از عملیات قتل بن لادن
جزئیات تازه از عملیات قتل بن لادن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامی سابق آمریکایی، که اول می سال 2011 سرکرده گروه تروریستی القاعده را به قتل رساند، جزئیات بیشتری از این ماموریت را افشا کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، راب اونیل، عضو سابق نیرو‌های ویژه آمریکا موسوم به نیرو‌های «ناوی سیلز» که در اول می‌سال 2011 سرکرده گروه تروریستی القاعده را به ضرب گلوله از پای درآورد، در مصاحبه‌ای جزئیات بیشتری از قتل او را افشا کرد.

این نظامی سابق آمریکایی در برنامه اختصاصی Fox News با عنوان«مردی که اسامه بن لادن را کشت برای اولین بار جزئیاتی از نحوه برنامه ریزی آمریکا برای نابودی اسامه بن لادن، سرکرده سابق القاعده و اجرای عملیات را منتشر کرد.

ترامپ مرگ پسر اسامه بن لادن را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ مرگ پسر اسامه بن لادن را تایید کرد

اونیل تاکید می‌کند، آموزش‌ها برای عملیات هفته‌ها در منطقه کوهستانی در آمریکا قبل از اعزام قطعه ششم ناوی سیلز به پاکستان برای انجام عملیات ادامه داشت.

این نظامی سابق اذعان می‌کند که احتمال می‌داد این ماموریت "جاده یک طرفه" باشد و او هرگز سالم به خانه بازنگردد.

طبق اظهارات اونیل، این عملیات 38 دقیقه طول کشید. اونیل گفت به همراه یک سرباز به طبقه سوم خانه‌ای، که آخرین پناهگاه سرکرده القاعده بود، رفته و به اتاق او وارد شدند. در آن اتاق گروهی از زنان از جمله چند دختر و یکی از همسران او حاضر بودند.

اونیل لحظه مواجهه با بن لادن را اینگونه توصیف کرد: «مردی را دیدم که تنها دو قدم با او فاصله داشتم. او روبروی زنش ایستاده بود. این چهره را هزاران بار دیده بودم، او اسامه بن لادن بود.»

نظامی سابق آمریکا با بیان اینکه دیدار او با سرکرده القاعده تنها یک ثانیه طول کشید، در پاسخ به سوال مجری فاکس نیوز درباره اینکه آیا در آن لحظه چیزی به او گفته است یا خیر، گفت نخیر، پیش از کشتن بن لادن چیزی به او نگفت و تنها یک ثانیه طول کشید.

سرکرده گروه تروریستی القاعده در اول می‌سال 2011، به دستور مستقیم باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا توسط نظامیان این کشور در منطقه ایبت آباد پاکستان کشته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала