هفت میلیون کودک در افغانستان در معرض خطر گرسنگی قرار دارند

© Sputnik / TAZIMهفت میلیون کودک در افغانستان در معرض خطر گرسنگی قرار دارند
هفت میلیون کودک در افغانستان در معرض خطر گرسنگی قرار دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صندوق بین‌المللی «نجات کودکان» اعلام کرد که بیش از هفت میلیون کودک در افغانستان دستکم در دو ماه آینده با خطر گرسنگی روبرو خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق بین‌المللی «نجات کودکان» با اشاره به شیوع کرونا در گزارش تازه‌ای اعلام کرد که دستکم 7.3 میلیون کودک در افغانستان در دو ماه آینده با کمبود مواد غذایی روبرو خواهند شد.

در صورت ادامۀ شیوع کرونا، 70 درصد شهروندان افغانستان زیر خط فقر زندگی خواهند کرد - اسپوتنیک افغانستان
در صورت ادامۀ شیوع کرونا، 70 درصد شهروندان افغانستان زیر خط فقر زندگی خواهند کرد

در گزارش سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان آمده است، در زمانی که کودکان در افغانستان به تغذیه کافی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود نیاز دارند، بهای مواد اولی و خوراکی به دلیل قرنطین ناشی از شیوع ویروس کرونا، افزایش یافته و تأمین مواد غذایی برای خانواده‌ها را با چالش روبه‌رو کرده است.
تیموتی بیشاپ، رئیس بخش افغانستان این سازمان روز جمعه اعلام کرد: «برای بسیاری افغان ها خود این ویروس بزرگترین تهدید نیست، بلکه گرسنگی ناشی از محدودیت های گشت و گذار و برهم خوردن زنجیره تامین مواد غذایی بزرگترین تهدید است.»
یادآوری می کنیم، که در افغانستان با گسترش ویروس کرونا قیمت های دارو و مواد غذایی بالا رفته و مردم در تگنا قرار گرفته اند.
تا اکنون در افغانستان شمار بیماران کرونایی به 2339 نفر رسیده، که از این جمله 310 نفر درمان شده و 68 نفر دیگر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала