Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

راه فرار بانک‌ها از رسوایی فیفا

© AP Photo / Keystone, Steffen Schmidtراه فرار بانک‌ها از رسوایی فیفا
راه فرار بانک‌ها از رسوایی فیفا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حدود پنج سال است که کارمندان یک بانک (اسرائیلی) از سیستم مالی ایالات متحده برای شستن ده‌ها میلیون دالر رشوه برای مقامات فوتبال در چندین کشور استفاده کرده اند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ای پی، دادستانی ایالات متحده در بروکلین اعلام کرده است که یک بانک اسرائیلی و شرکت زیردست آن در سوئیس موافقت کرده اند برای جلوگیری از پیگرد قانونی بیش از 30 میلیون دالر به دلیل نقش خود در رشوه در ماجرای رسوایی فساد فیفا بپردازند.

رئیس فدراسیون فوتبال هائیتی متهم به سوی استفاده جنسی شد - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
رئیس فدراسیون فوتبال هائیتی متهم به سوی استفاده جنسی شد

از طریق این بانک ها، مقامات فوتبال به طور غیرقانونی بالغ بر 20 میلیون دالر درآمد کسب کردند. پرداخت ها از طریق شعبه بانکی در میامی در سال های 2010-2015 انجام شد، بسیاری پرداخت ها به عنوان حق مارکتنیگ برای جام حذفی امریکا بود.
براساس توافق نامه عدم پیگرد قانونی، بانكها 20.73 میلیون دالر به علاوه جریمه 9/33 میلیون دالری باید پرداخت کنند.
دستیار دادستان کل بخش جنایی برایان بنچکوفسکی گفت: "حدود پنج سال است که کارمندان یک بانک (اسرائیلی) از سیستم مالی ایالات متحده برای شستن ده ها میلیون دالر رشوه برای فاسد مقامات فوتبال در چندین کشور استفاده کرده اند."
فیفا در سال 2015 با یک سری رسوایی های فساد متزلزل شد. چندین مقام ارشد سازمان در زوریخ به دلیل فساد دستگیر شدند. دادستان‌ها درباره فساد گسترده در فیفا در دو دهه گذشته پیرامون درخواست های مسابقات جهانی، بازاریابی و معاملات پخش صحبت می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала