رئیس جمهور غنی: طالبان باید آتش‌بس را بپذیرند

© Photo / ارگ اشرف غنی
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در گفتگو با نماینده جدید سازمان ملل در افغانستان یک بار دیگر خواستار پذیرفتن آتش‌بس از سوی طالبان شده است.

به گزارش اسپوتنک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، رئیس جمهور غنی با نماینده جدید سازمان ملل برای افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس گفتگو و بر پذیرش درخواست آتش‌بس از سوی طالبان بار دیگر تاکید کرده است.

دیبورا لیونز نماینده جدید سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته که در کنار اولویت‌های دولت افغانستان بالای مسایل سیاسی، روی پروسه صلح و‌ مبارزه مشترک با ویروس کرونا تمرکز و‌ کار خواهد کرد.

 

رد پیشنهاد غنی توسط طالبان به خاطر آتش بس در ماه رمضان  - اسپوتنیک افغانستان
رد پیشنهاد غنی توسط طالبان به خاطر آتش بس در ماه رمضان

خانم لیونز افزوده که خواهان آغاز فصل جدید همکاری میان دولت افغانستان و سازمان ملل متحد می‌باشد، تا این سازمان و شورای امنیت سازمان ملل به صورت مشترک با دولت افغانستان در رابطه به حل مسایل مهمی که افغانستان با آن مقابل است، کار منظم و‌ منسجم انجام دهند.

او برای همکاری با حکومت در خصوص برگزاری کنفرانس تعهدات جامعه جهانی برای افغانستان در سال جاری، اعلام آمادگی کرده است.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که حکومت با کار مشترک با جامعه جهانی به ویژه برای مبارزه با تاثیرات منفی ویروس کرونا مشتاق است.

آقای غنی همچنین گفته که "باید در کنفرانس جنیوا که در ماه نومبر امسال برگزار می‌گردد، با آمادگی کامل برویم. پیشرفت‌ها در پروسه صلح و مبارزه با ویروس کرونا را نیز در این کنفرانس با جامعه جهانی شریک خواهیم ساخت."

رئیس جمهور غنی با اشاره به پروسه صلح، گفت که صلح از اولولیت‌های مهم حکومت می‌باشد و بخاطر تامین صلح پایدار در کشور، تمام گام‌های لازم برداشته شده است.

او همچنین گفته که برای حل مسایل و‌ مشکلات سیاسی در چارچوب منافع مردم افغانستان از طریق مذاکرات، تعهد کامل دارد.

رئیس جمهور کشور گفت که متاسفانه گروه طالبان هنوز هم از خشونت دست نکشیدند و در ماه مبارک رمضان به صدای آتش‌بس مردم و دولت افغانستان و خواست جامعه جهانی، پاسخ مثبت نگفتند.

او بار دیگر ابراز امیدواری کرده که طالبان آتش‌بس را بپذیرند.

این در حالی است که دولت افغانستان اعلام کرده که طالبان نه تنها آتش‌بس را نپذیرفته، بلکه به حملات خود بر علیه مردم افغانستان افزایش داده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала