ترامپ و پوتین از همکاری امریکا و روسیه برای هدف مشترک سخن زدند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ و پوتین از همکاری امریکا و روسیه برای هدف مشترک سخن زدند
ترامپ و پوتین از همکاری امریکا و روسیه برای هدف مشترک سخن زدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسای جمهور روسیه و امریکا به مناسبت ۷۵ سالگی دیدار نیروهای شوروی و نیروهای امریکایی در کنار رود البه، یک اعلامیه مشترک صادر کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی کرملین خبر داده است که ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا به مناسبت ۷۵ سالگی روز البه (دیدار دیدار نیروهای شوروی و نیروهای امریکایی در کنار رود البه در نزدیکی شهر تورگاو آلمان) یک اعلامیه مشترک صادر کرده اند.

به برلین! عملیات تهاجمی نهایی جنگ جهانی دوم ۷۵ ساله شد - اسپوتنیک افغانستان
به برلین! عملیات تهاجمی نهایی جنگ جهانی دوم ۷۵ ساله شد

روسای جمهور دو کشور گفته اند که امریکا و روسیه می‌توانند بخاطر هدف مشترک به همدیگر اعتماد کنند و همکاری داشته باشند، چنانکه روز البه مثال خوبی شمرده می‌شود.

در اعلامیه مشترک آمده است: "روز البه مثالی است برای اینکه چگونه کشورهای ما می‌توانند مخالفت‌ها را کنار گذاشته، ایجاد اعتماد کنند و برای هدف مشترک همکاری کنند. امروز که ما با جدی‌ترين چالش‌های قرن بيست و يكم می‌جنگيم، به جسارت و شجاعت همه كسانی كه برای شكست فاشيزم یکجا جنگيدند ادای احترام می‌كنيم".

در ادامه آمده است: "این شاهکار قهرمانانه‌ آنها هیچ وقت فراموش نخواهد شد".

روز البه به ۲۵ اپریل سال ۱۹۴۵ گفته می‌شود٬ که در آن روز قوای ایالات متحده و قوای اتحاد جماهیر شوروی در کنار رود البه در نزدیکی شهر تورگاو آلمان به هم رسیدند. این روز نقطه عطفی در پایان دادن به جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود. در این روز قوای شوروی از شرق و قوای ایالات متحده از غرب در خاک آلمان به سمت همدیگر رسیدند و آلمان نازی را به دو نیم تقسیم نمودند و زمینه سقوط آلمان فراهم شد. این روز در هیچ تقویم رسمی تعطیل نیست با این حال نظر به خصومت دو ابرقدرت بعد از جنگ این روز جایگاه ویژه‌ای در نزد تاریخ پژوهان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала