تولیدکنندگان نفت در امریکا در آستانه ورشکستگی قرار دارند

© AP Photo / Hasan Jamaliتولیدکنندگان نفت در امریکا در آستانه ورشکستگی قرار دارند
تولیدکنندگان نفت در امریکا در آستانه ورشکستگی قرار دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سقوط شدید بهای نفت در امریکا، شرکت‌های نفتی این کشور را وادار به متوقف کردن حفاری چاه های جدید کرده و این شرکت‌های در حال بسته کردن حفاری‌های سابق هستند.

به گزارش اسپوتنیک، مؤسسه تحقیقاتی آی اچ اس مارکت در آخرین تحلیل خود اعلام کرد که سقوط تاریخی بهای نفت، تولیدکنندگان را وادار به متوقف کردن حفاری چاه های جدید کرده و شرکت نفتی کشور در حال بسته کردن چاه‌های سابق هستند. این کار تولید نفت امریکا را 20 درصد کاهش و هزاران کارگر صنعت را بیکار خواهد ساخت.

پیشبینی قیمت منفی ۱۰۰ دالر برای نفت - اسپوتنیک افغانستان
پیشبینی قیمت منفی ۱۰۰ دالر برای نفت

صنعت شیل امریکایی با بحران روبرو است. در آینده نزدیک، تولید نفت به حدود 1.75 میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد. تولیدکنندگان انرژی در امریکا چاه‌ های نفت را بسته می‌کنند و حدود 51 هزار کارگر را اخراج می‌کنند، حقوق ماهانه کارگر را کاهش می‌دهند و اعلام ورشکستگی می‌کنند. این تنها شش هفته پس از آغاز سقوط بهای نفت اتفاق افتاده است. به دلیل کرونا ویروس تقاضا برای نفت پایین آمده است و تنها چند هفته از پر شدن امکانات انبارداری باقی مانده است. و این همه عوامل شرکت‌های امریکایی را مجبور به کاهش تولید نفت می‌کند.

این موسسه تحقیقاتی علیرغم اظهارت اخیر ترامپ در مورد «تسلط بر انرژی امریکا» را بحران فعلی و پایان سریع انقلاب شیل در امریکا توصیف می‌کند. بدهی ها در بخش انرژی امریکا به 190 میلیارد دالر افرایش یافت که در کمتر از یک هفته بیش از 11 میلیارد دالر افزایش یافته است. شرکت های نفتی از 21 اپریل پنج مقام اول در ده شرکت وام گرفته را از آن خود کردند. تحلیلگران این موسسه تحقیقاتی پیش‌بینی کرده اند که تا پایان ماه جون، شرکت‌های نفتی امریکا می‌توانند تولید نفت را در حدود 5 میلیون بشکه در روز یا حدود 40 درصد از میانگین تولید روزانه کاهش دهند.

نفت چاه های شیل در سال اول بهره برداری 60 درصد کاهش می‌یابد، به همین دلیل حفاری چاه‌های جدید بسیار مهم است. تحلیلگران همچنان افت تولید نفت امریکا را تا پایان سال 2020 به 10.1 میلیون بشکه در روز پیش‌بینی می‌کنند. «جانوس هندرسون» تحلیلگر انرژی معتقد است که سقوط تولید نفت در سال 2021 تا 2022 حتی‌ سخت‌تر تا 8.5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

در تاریخ 20 اپریل قیمت هر بشکه نفت پایه وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه می، در جریان معاملات روز دوشنبه بازارهای جهانی، بزرگ‌ترین سقوط روزانه خود را تجربه کرد و با 316 درصد کاهش به منفی 39 دالر و 55 سنت رسید که رقمی بی‌سابقه در طول تاریخ به شمار می‌رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала