هشدار دانشمندان: تغییرات اقلیم منجر به کاهش هوش انسان‌ها خواهد شد

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر انسان تنوع بیولوژیکی را در زمین نابود می سازد
 انسان تنوع بیولوژیکی را در زمین نابود می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان آمریکای هشدار داده اند که اگر شتاب تغییرات اقلیمی به همین منوال ادامه یابد، بشریت باخطرات غیرقابل جبران مواجه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کلرادو در بولدر پیش بینی نمودند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در آینده می تواند منجر به کاهش هوش و تفکر استراتژیک پیچیده در انسان شود.

نتایج این تحقیق که دلایل کندی قریب‌الوقوع هوش بشریت را به دلیل گرم شدن کره زمین آشکار می سازد ، در مجله GeoHealth منتشر شده است.

Korallen (Symbolbild) - اسپوتنیک افغانستان
نخستین قربانیان تغییرات اقلیمی مشخص شدند

بر اساس این تحقیق، تا پایان قرن، بشریت در زمین در معرض مقادیر زیاد دی اکسید کربن قرار می گیرند که غلظت آن در فضای خانه به  1400ستون سیماب (ppm) تخمین زده می شود . این رقم سه برابر بیشتر از سطح فعلی در فضای باز است.در نتیجه این تغییرات، میزان دی اکسید کربن منحل در خون افزایش یافته و جریان اکسیژن به مغز کاهش می یابد. این امر که باعث افزایش احساس خواب آلودگی و اضطراب و همچنین باعث اختلال در عملکرد شناختی می شود.

 کارشناسان پیش بینی می کنند، براساس سناریوی فاجعه بار تغییر آب و هوا به دلیل سوزاندن کربن ، سطح دی اکسید کربن در هوای آزاد به 930 ستون سیماب ppm  خواهد رسید و این رقم در مناطق شهری به طور اضافی 100 درجه ستون سیماب افزایش می یابد.

به گفته کارشناسان ، افزایش غلظت گازهای گلخانه ای به ترتیب 50 و 20 درصد توانایی برنامه ریزی و تصمیم گیری  انسانرا مختل می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала