عربستان سعودی 2 شهر یمن را بمباران کرد

© Sputnik / Stringerعربستان سعودی 2 شهر یمن را بمباران کرد
عربستان سعودی 2 شهر یمن را بمباران کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهرهای مارب و الجوف مورد بمباردمان ائتلاف سعودی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، منابع یمنی صبح امروز (سه شنبه 21اپریل) با نشر خبری گفته اند که جنگنده‌های سعودی به دو شهر «مأرب» و «الجوف» واقع در شمال یمن مورد بمباردمان این کشور قرار گرفت.

نزدیک به 40 کشته و زخمی در تازه‌ترین حملات سعودی بر یمن - اسپوتنیک افغانستان
نزدیک به 40 کشته و زخمی در تازه‌ترین حملات سعودی بر یمن

نشریه المسیره، نوشته است که در حملات هوایی ولایت «مجزر» در شهر مأرب دو بار مورد حمله قرار گرفت و ولایات «الحزم»، «خب» و «الشعف» در شهر «الجوف» 10 بار بمباران شد.
این در حالی است که ائتلاف سعودی مدعی آتش بس دو هفته ای در یمن شد و هدف از آن را مقابله با شیوع کرونا و فراهم کردن زمینه برای برگزاری مذاکرات اعلام کرد.
ائتلاف سعودی درعین حال با آتش‌بس در یمن به مناطق مختلف این کشور حملات هوایی انجام داد و نقض آتش بس کرد.
پیش از این دبیرکل سازمان ملل شامگاه خواستار توقف فوری همه درگیری‌ها در سراسر جهان برای مقابله با کرونا به ویژه در مناطق جنگ‌ زده شد و گفت: وقت آن است که درگیری‌های مسلحانه در جهان متوقف و روی مبارزه برای نجات جان انسانها تمرکز شود.
گوترش تاکید کرد، مردم گرفتار در منازعات مسلحانه جهان، جزو آسیب‌پذیرترین اقشار هستند و خطر مرگ‌ و میر ناشی از ویروس کرونا در این مناطق بیشتر است.
یادآوری می‌کنیم که مداخلهٔ نظامی در یمن در 25 مارچ سال 2015 میلادی با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام عملیات طوفان قاطعیت و به درخواست رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала