امضای دو قرار داد استخراج سنگ مرمر و تراورتین در حضور غنی

© ارگ ریاست جمهوریامضای دو قرار داد استخراج سنگ مرمر و تراورتین در حضور غنی
امضای دو قرار داد استخراج سنگ مرمر و تراورتین در حضور غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حضور داشت رئیس جمهور افغانستان دو قرارداد استخراج سنگ مرمر و تراورتین به امضا رسید.
زیان دو میلیارد دالری حکومت افغانستان در معدن مس عینک - اسپوتنیک افغانستان
زیان دو میلیارد دالری حکومت افغانستان در معدن مس عینک

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: در حضور داشت محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، دو قرارداد جداگانه استخراج سنگ مرمر ننگرهار-کنر و تروارتین ولایت پروان، میان وزارت معادن و پترولیم و شرکت نچرل ستون، پیش از ظهر امروز به امضا رسید.

در مراسمی که به همین مناسبت برگزار گردید، عنایت الله مومند سرپرست وزارت معادن و پترولیم گفت، که بر اساس راهکار وزارت معادن و هدایت رئیس جمهور کشور که این وزارت از حالت مصرفی به عایداتی مبدل گردد، قرارداد دو پروژه آماده امضا است و پروژه های دیگر نیز در نظر گرفته شده است.

سرپرست وزارت معادن و‌پترولیم گفت، که پروژه سنگ مرمر در ولایت ننگرهار و کنر موقعیت دارد و ساحه اکتشافی آن ۲۷ کیلومتر مربع می باشد. همچنان ساحه اکتشافی معدن تروارتین ولایت پروان به ۶ کیلومتر مربع می‌رسد.

وی افزود، که مدت اکتشاف این قراردادها سه سال در نظر گرفته شده است و قراردادی تعهد سپرده که در مدت یک سال آن را تکمیل نماید. همچان در تطبیق این پروژه های برای حدود ۳۵۰ تن زمینه کار فراهم می‌گردد.

سپس، عنایت الله مومند سرپرست وزارت معادن و پترولیم و محمد آصف استانکزی قراردادهای مرمر ننگرهار-کنر و تروارتین ولایت پروان را امضا نمودند.

ارگ ریاست جمهوری همچنان نوشته است، که رئیس جمهور غنی در این مراسم صحبت کرد و گفت، که سرمایه‌گذاری های کوچک امروز نشانهٔ حرکت بزرگ است. ارزش آن در این است که سرمایه‌گذاری های کوچک در تمام کشورها ماشین های حرکت استند و برای متشبثین متوسط و بزرگ راه را هموار می‌کنند.

رئیس جمهور افغانستان از رئیس شرکت نچرل ستون بخاطر سرمایه‌گذاری یازده میلیون دالری بالای دو فابریکه پروسس سنگ‌های نیمه قیمتی و‌ آغاز صادرات سنگ مرمر کشور به بازارهای جهانی، تشکر کرد و گفت که افغانستان صدها تن مرمر به رنگ‌های مختلف دارد که از این طریق عاید وافر به دست آمده می‌تواند و این گام مهم برای رسیدن به خودکفایی است.

غنی تصریح کرد، که آغوش حکومت برای همه متشبثین به خصوص متشبثین و سرمایه‌گذاران مبتکر و آگاه از معیارهای بازارهای جهانی، باز است. همه ای مشکلات سرمایه‌گذاران به صورت اساسی حل می‌گردد و بالای معادن کنر، پروان و همه ولایت ها سرمایه‌گذاری خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала