تاثیر کرونا ویروس بر استفاده از تکنالوژی دیجیتال

CC0 / Pixabay / تاثیر کرونا ویروس بر استفاده از تکنالوژی دیجیتال
تاثیر کرونا ویروس بر استفاده از تکنالوژی دیجیتال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شیوع سریع کرونا ویروس منجر به استفاده فعال از تکنالوژی دیجیتال در بخش‌های مختلف شده است: در شفاخانه‌ها ربات‌های – دستیار پیدا شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، اتاق حساب روسیه اعلام کرده است سرویس‌ها از اطلاعات شخصی مشتریان برای مبارزه با شیوع کووید – ۱۹ استفاده می‌کنند.

تکنالوژی‌های نظارت بر روابط اجتماعی شهروندان و وضعیت صحت آنها اخیرا شهرت زیاد پیدا کرده اند. این در حالیست که با این وضعیت، سوالات زیادی مبنی بر حریم خصوصی و حفظ اطلاعات شخصی کاربران، پیدا شده اند.

 ساخت مدل توسعه ویروس کرونا  در چین - اسپوتنیک افغانستان
ساخت مدل توسعه ویروس کرونا در چین

تکنالوژی‌های جدید به کارمندان طبی کمک می‌کنند. به‌طور مثال در شفاخانه‌های چین ربات‌های – دستیار فعالیت دارند که به بیماران دوا می‌رسانند و کثافات را جمع‌آوری می‌کنند. در سرک‌های ولایت جیانگسو ربات‌هایی گشت و گذار می‌کنند که چهره‌های افراد را شناسایی می‌کنند و حرارت بدن شان را چک می‌کنند.

کرونا ویروس بر بازار کار تاثیر بزرگ گذاشت. براساس ارزیابی سازمان بین‌المللی کار، اقدامات محدود کننده بخاطر بیماری همه‌گیر کرونا ویروس، در سراسر جهان بر ۸۱ درصد نیروی کاری تاثیر گذاشته است که این منجر به برکناری‌های اجباری و کاهش ساعت کاری شده است.

این در حالیست که شرکت‌های تکنالوژی تولیدکننده و طراح برنامه‌های کار تیمی آنلاین به دلیل افزایش تقاضا به خدمات شان، به استخدام کارمندان جدید ادامه می‌دهند.

همچنان گفته شده است که با روی دست گرفتن این اقدامات اجباری حکومت‌ها و رهبری شرکت‌ها مبنی بر انجام کار از طریق آنلاین، برای مجرمین سایبری نیز فرصت‌های جدید پیدا شده است. کار مبارزه و دفع حملات سایبری در سطح جهان جریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала